BUREŠOVÁ, Nikola a Jindřich ŠTELCL. Využití přírodního potenciálu Rosicko-Oslavanska pro potřebu integrované výuky na ZŠ. In XIX. Studentská konference. 2022.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Využití přírodního potenciálu Rosicko-Oslavanska pro potřebu integrované výuky na ZŠ
Název anglicky Utilization of the natural potential of Rosice-Oslavany Region for the need of integrated teaching at secondary school
Autoři BUREŠOVÁ, Nikola a Jindřich ŠTELCL.
Vydání XIX. Studentská konference, 2022.
Další údaje
Typ výsledku Konferenční abstrakt
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Klíčová slova česky Terénní výuka, učitel, základní škola, Oslavany, výuka, integrovaná terénní výuka
Změnil Změnila: Mgr. Nikola Burešová, učo 457857. Změněno: 11. 5. 2022 20:10.
Anotace
Diplomová práce je zaměřena na využití přírodního potenciálu Rosicko-Oslavanska pro potřebu integrované výuky na ZŠ. Hlavním cílem je vytvoření návrhu terénní výuky pro žáky 9. tříd zaměřené na oblast rosicko-oslavanské uhelné pánve, která patří k nejmenším a nejstarším černouhelným pánvím v České republice. Práce se zabývá možnostmi didaktického využití přírodních i technických objektů nacházejících se na naučné stezce Permokarbonem Boskovické brázdy a úzce spojenou problematikou usazených hornin a jejich dobývání ve studované oblasti. Práce je rozdělena do dvou částí. Rešeršní kapitola podává komplexní charakteristiku daného území se zaměřením na historii zdejšího dolování uhlí. Samostatná kapitola je věnována obecné problematice terénní výuky jako jedné z výukových organizačních forem a jejímu ukotvení v kurikulárních dokumentech. Praktickou část tvoří sestavená výuková trasa společně s materiály určenými k realizaci terénní výuky na dané lokalitě a fotodokumentace zájmového území. Takto vytvořený návrh terénní výuky byl prakticky realizován s žáky 9. ročníků ZŠ Oslavany, přičemž žáci jedné třídy absolvovali výuku v terénu a žáci druhé třídy ve škole. Práce srovnává výsledky obou skupin žáků a hodnotí přínos vytvořené terénní výuky pro účely základního vzdělávání. Připravené podklady mohou sloužit jako modelový příklad i dalším pedagogickým pracovníkům při realizaci terénní výuky na jiných základních školách.
Návaznosti
MUNI/A/1453/2021, interní kód MUNázev: Od rešerše ke vědeckému zkoumání ověřování pedagogických jevů: podpora studentských aktivit tří profesních mikrospolečenství
Investor: Masarykova univerzita, Od rešerše ke vědeckému zkoumání ověřování pedagogických jevů: podpora studentských aktivit tří profesních mikrospolečenství
VytisknoutZobrazeno: 27. 7. 2024 13:33