D 2022

Další vzdělávání v sociální práci : stav nabídky a normativní výhledy

BALÁŽ, Roman

Základní údaje

Originální název

Další vzdělávání v sociální práci : stav nabídky a normativní výhledy

Název anglicky

Social work continuing education : The current state of offer and normative prospects

Autoři

BALÁŽ, Roman (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Olomouc, QUO VADIS další vzdělávání v sociální práci? Sborník příspěvků z odborné konference a textů učitelů CARITAS – Vyšší odborné školy sociální Olomouc, od s. 29-50, 22 s. 2022

Nakladatel

Caritas

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50602 Public administration

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

elektronická verze "online"

Kód RIV

RIV/00216224:14230/22:00125925

Organizační jednotka

Fakulta sociálních studií

ISBN

978-80-87623-14-5

Klíčová slova česky

sociální práce; vzdělávání v sociální práci; další vzdělávání; nabídka vzdělávání; odborný rozvoj

Klíčová slova anglicky

social work; social work education; continuing education; offer of education; professional development

Štítky

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 2. 4. 2023 20:30, Mgr. Blanka Farkašová

Anotace

V originále

Předkládaný text přináší výsledky analýzy nabídky dalšího vzdělávání v roce 2019 v ČR, která proběhla v rámci projektu Inovace vyššího odborného vzdělávání (IVOV). Představení popisu strukturace více než čtyři tisíce vzdělávacích akcí z hlediska místa, časové dotace, typů, vzdělavatele je jedním z cílů prezentace. Druhým cílem je představit povahu analyzované nabídky dalšího vzdělávání ve vztahu k Rámci odborných kompetencí pro profesionální výkon sociální práce (dle BASW). Zde bude prezentováno roztřídění nabídky dle tematických okruhů kompetenčního rámce. Na základě definovaných nedostatků v nabídce dalšího vzdělávání pak autor nabízí normativní pohled, kam by další vzdělávání v sociální práci mělo směřovat.

Anglicky

This text presents the results of an analysis of the supply of further education in 2019 in the Czech Republic, which was carried out within the framework of the Innovations in Higher Vocational Education (IVOV) project. Presenting a description of the structuring of more than four thousand educational events in terms of location, time allocation, and types of an educator is one of the objectives of the presentation. The second objective is to present the nature of the analyzed further education offered in relation to the Framework of Professional Competences for the Professional Practice of Social Work (according to BASW). Here, a categorization of the offer according to the thematic areas of the competence framework will be presented. Based on the defined gaps in the offer of further education, the author then offers a normative view of where further education in social work should be directed.