2022
Další vzdělávání v sociální práci : stav nabídky a normativní výhledy
BALÁŽ, RomanZákladní údaje
Originální název
Další vzdělávání v sociální práci : stav nabídky a normativní výhledy
Název anglicky
Social work continuing education : The current state of offer and normative prospects
Autoři
BALÁŽ, Roman (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Olomouc, QUO VADIS další vzdělávání v sociální práci? Sborník příspěvků z odborné konference a textů učitelů CARITAS – Vyšší odborné školy sociální Olomouc, od s. 29-50, 22 s. 2022
Nakladatel
Caritas
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50602 Public administration
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
elektronická verze "online"
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14230/22:00125925
Organizační jednotka
Fakulta sociálních studií
ISBN
978-80-87623-14-5
Klíčová slova česky
sociální práce; vzdělávání v sociální práci; další vzdělávání; nabídka vzdělávání; odborný rozvoj
Klíčová slova anglicky
social work; social work education; continuing education; offer of education; professional development
Štítky
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 2. 4. 2023 20:30, Mgr. Blanka Farkašová
V originále
Předkládaný text přináší výsledky analýzy nabídky dalšího vzdělávání v roce 2019 v ČR, která proběhla v rámci projektu Inovace vyššího odborného vzdělávání (IVOV). Představení popisu strukturace více než čtyři tisíce vzdělávacích akcí z hlediska místa, časové dotace, typů, vzdělavatele je jedním z cílů prezentace. Druhým cílem je představit povahu analyzované nabídky dalšího vzdělávání ve vztahu k Rámci odborných kompetencí pro profesionální výkon sociální práce (dle BASW). Zde bude prezentováno roztřídění nabídky dle tematických okruhů kompetenčního rámce. Na základě definovaných nedostatků v nabídce dalšího vzdělávání pak autor nabízí normativní pohled, kam by další vzdělávání v sociální práci mělo směřovat.
Anglicky
This text presents the results of an analysis of the supply of further education in 2019 in the Czech Republic, which was carried out within the framework of the Innovations in Higher Vocational Education (IVOV) project. Presenting a description of the structuring of more than four thousand educational events in terms of location, time allocation, and types of an educator is one of the objectives of the presentation. The second objective is to present the nature of the analyzed further education offered in relation to the Framework of Professional Competences for the Professional Practice of Social Work (according to BASW). Here, a categorization of the offer according to the thematic areas of the competence framework will be presented. Based on the defined gaps in the offer of further education, the author then offers a normative view of where further education in social work should be directed.