2022
The Predicators of Students Willingness to Communicate in Foreign Languages: State-of-the-Art Review
JELÍNKOVÁ, JaroslavaZákladní údaje
Originální název
The Predicators of Students Willingness to Communicate in Foreign Languages: State-of-the-Art Review
Název česky
Predikátory ochoty studentů komunikovat v cizích jazycích: přehledová studie
Autoři
JELÍNKOVÁ, Jaroslava (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
EduPort - Education Support, Ústí nad Labem, PdF UJEP v Ústí nad Labem, 2022, 2695-0936
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14410/22:00129084
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky
ochota komunikovat; cizí jazyk; výuka; situační proměnné; osobnostní rysy
Klíčová slova anglicky
willingness to communicate; foreign language; teaching; situational variables; individual characteristics
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 17. 2. 2023 09:27, Mgr. Daniela Marcollová
V originále
The concept of willingness to communicate in a foreign language classroom describes the readiness to enter foreign language communication at a particular time with a specific person or persons using a foreign language influenced by situation-specific circumstances and individual variables. This state-of-the-art review deals with outcomes of eleven selected studies in the period 1999-2018 based on a computerized database search in the Web of Science database. The selected studies focus on the relationship between willingness to communicate and (a) context and (b) individual variables like foreign language anxiety and motivation. The review presents samples, instruments, and outcomes of each study. Based on the literature review it is possible to assume that the role of the student´s motivation plays a more significant role concerning willingness to communicate than foreign language anxiety. The article attempts to answer the question whether it is the fear of speaking a foreign language or motivation that is more significant for student´s willingness to communicate.
Česky
Pojem ochota komunikovat ve třídě popisuje připravenost studentů vstoupit do cizojazyčné komunikace v určitou dobu s konkrétní osobou v určitou situaci a ovlivněnou dalšími proměnnými. Tato přehledová studie se zabývá výsledky jedenácti vybraných studií v období 1999-2018, které byly vybrány na základě počítačového vyhledávání v databázi Web of Science a Scopus. Vybrané studie se zaměřují na vztah mezi ochotou studentů komunikovat a (a) kontextem a (b) jednotlivými proměnnými, jako je úzkost z cizího jazyka a motivace. Studie popisuje vzorky, nástroje a výsledky každé studie. Na základě této přehledové studie lze předpokládat, že motivace studenta hraje významnější roli, pokud jde o ochotu komunikovat, než úzkost z cizího jazyka. V článku se autorka pokouší odpovědět na otázku, zda strach z komunikace v cizím jazyce, významněji ovlivňuje ochotu studentů komunikovat než motivace studentů.
Návaznosti
GA20-05484S, projekt VaV |
|