NOVOTNÁ, Pavla a Eliška LOMIČOVÁ. Výtvarné vzdělávání ve školní praxi - sen a skutečnost. Online. In Miroslava Repiská. CREA-AE 2022. Kreatívne reflexívne emocionálne alternatívne – umelecké vzdelávanie. Zborník z elektronickej vedeckej konferencie s medzinárodnou účasťou. 1. vyd. Bratislava: Univerzita Komenského v Bratislave, 2022, s. 48-55. ISBN 978-80-223-5505-6.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Výtvarné vzdělávání ve školní praxi - sen a skutečnost
Název česky Výtvarné vzdělávání ve školní praxi - sen a skutečnost
Název anglicky ART EDUCATION IN THE TEACHING PRACTICE – THE DREAM AND THE REALITY
Autoři NOVOTNÁ, Pavla (203 Česká republika, garant, domácí) a Eliška LOMIČOVÁ (203 Česká republika, domácí).
Vydání 1. vyd. Bratislava, CREA-AE 2022. Kreatívne reflexívne emocionálne alternatívne – umelecké vzdelávanie. Zborník z elektronickej vedeckej konferencie s medzinárodnou účasťou. od s. 48-55, 8 s. 2022.
Nakladatel Univerzita Komenského v Bratislave
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Slovensko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání elektronická verze "online"
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14410/22:00125997
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-223-5505-6
Klíčová slova česky výtvarné vzdělávání; mateřská škola; profesní příprava; výtvarné činnosti; učení ke kreativitě; autentické učení; umění
Klíčová slova anglicky art education; kindergarten; professional art preparation; art activities; teaching towards creativity; authentic learning; art
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Daniela Marcollová, učo 111148. Změněno: 3. 3. 2023 09:20.
Anotace
Příspěvek ukazuje na konkrétním příkladu jedné mateřské školy současný stav a problémy výtvarného vzdělávaní v českém školství. Autorky textu se snaží nalézat příčiny a také cesty, jak z tohoto „začarovaného kruhu“ vystoupit. Článek reflektuje a demonstruje výsledky výzkumných šetření, ze kterých vyplývá převažující způsob vedení výtvarných činností a jejich následné výstupy. Text se věnuje také problematice profesního vzdělávání budoucích učitelů a možnostech změny diskurzu výtvarného vzdělávání.
Anotace anglicky
The paper shows on the example of one particular kindergarten the current state and problems of art education in the Czech education system. The authors of the text try to find the causes and ways to get out of this „vicious circle“. The article reflects and demonstrates the results of research investigations, which show the prevailing way of conducting creative activities and their subsequent outputs. The text also addresses the issue of professional education of future teachers and the possibilities of changing the discourse of art education.
Návaznosti
MUNI/A/1454/2021, interní kód MUNázev: Výtvarná pedagogika v měnícím se světě
Investor: Masarykova univerzita, Výtvarná pedagogika v měnícím se světě
VytisknoutZobrazeno: 25. 7. 2024 21:57