BRÜCKNEROVÁ, Karla. Learning-oriented leadership. In ZintegrUJ project - Comprehensive Development Program of the Jagiellonian University - Inclusion of foreign lecturers with achievements in scientific work or professional in the implementation of didactic classes at the Jagiellonian University in higher education. 2022.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Learning-oriented leadership
Název česky Vedení zaměřené na rozvoj učení
Autoři BRÜCKNEROVÁ, Karla.
Vydání ZintegrUJ project - Comprehensive Development Program of the Jagiellonian University - Inclusion of foreign lecturers with achievements in scientific work or professional in the implementation of didactic classes at the Jagiellonian University in higher education, 2022.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Vyžádané přednášky
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Polsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Klíčová slova anglicky learning-oriented leadership, organizational learning, workplace learning
Změnil Změnila: Mgr. Karla Brücknerová, Ph.D., učo 29481. Změněno: 13. 1. 2023 12:54.
Anotace
The lecturing project consisted of 15 hours of teaching (Krakow, 30.5. - 3.6. 2022). The first two sessions covered two key questions underpinning the concept of learning-oriented leadership: how do we learn at the workplace (learning needs and learning from experiences), and how to set conditions where workplace learning flourishes. Based on original research, the third session introduced three case studies of leadership and discussed leadership features that could be inspiring for learning-oriented leadership. The fourth session summed up the learning-oriented leadership strategies on both the team and the organizational levels.
Anotace česky
Výuka se skládala z 15 vyučovacích hodin (Krakov, 30.5. - 3.6. 2022). První dvě lekce se zabývaly dvěma klíčovými otázkami, na nichž je založena koncepce vedení orientovaného na učení: jak se učíme na pracovišti (potřeby učení a učení se ze zkušeností) a jak nastavit podmínky, v nichž se učení na pracovišti daří. Třetí setkání, vycházející z původního výzkumu, představilo tři případové studie vedení a diskutovalo o rysech vedení, které by mohly být inspirativní pro vedení orientované na učení. Čtvrtý blok shrnul strategie vedení orientovaného na učení jak na úrovni týmu, tak na úrovni organizace.
VytisknoutZobrazeno: 29. 7. 2024 10:10