k 2022

Evaluating Applied Behavior Analysis Telehealth Consultation and Coaching for Caregivers of Children with Autism in the Czech Republic

KINGSDORF, Sheri Leigh, Karel PANČOCHA a Vendula MALANÍKOVÁ

Základní údaje

Originální název

Evaluating Applied Behavior Analysis Telehealth Consultation and Coaching for Caregivers of Children with Autism in the Czech Republic

Autoři

KINGSDORF, Sheri Leigh, Karel PANČOCHA a Vendula MALANÍKOVÁ

Vydání

10th Conference of the European Association for Behaviour Analysis, 2022

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Obor

50302 Education, special

Stát vydavatele

Finsko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova anglicky

telepractice, autism, applied behavior analysis, European Union, telemedicine

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 21. 6. 2022 13:33, Mgr. Vendula Malaníková

Anotace

V originále

In parts of the world where applied behavior analysis (ABA) services are not available to those in need, or when global health situations arise that make face to face interactions with vulnerable populations challenging, alternative approaches may be needed. Fortunately, there is increasing empirical validation for the use of ABA-based telehealth services to support children with autism and their caregivers. In areas like the Czech Republic and surrounding countries ABA and telehealth practices are just emerging. Therefore, there are minimal regulations or systems guiding the use of ABA-based telehealth interventions for children with autism and their caregivers. To develop a model of low-cost, high-efficacy, and fidelity-driven ABA telehealth services in Central Europe, this study piloted a comprehensive and systematic package of remote consultation and coaching services to train caregivers of children with autism to build foundational skills with their children. Using a multiple baseline across behaviors design, caregiver skill acquisition was evaluated in numerous applied areas, including: pairing, gaining instructional control, responding to challenging behaviors, creating opportunities for learning, and language building. Preliminary results demonstrated that caregivers were able to learn and apply important ABA procedures to increase their and their children’s quality of life.

Návaznosti

MUNI/A/1461/2021, interní kód MU
Název: Vzdělávání pečovatelů o děti s poruchami autistického spektra a jinými neurovývojovými poruchami prostřednictvím e-learningu a dalších online aplikací (Akronym: VPPAS)
Investor: Masarykova univerzita, Vzdělávání pečovatelů o děti s poruchami autistického spektra a jinými neurovývojovými poruchami prostřednictvím e-learningu a dalších online aplikací