2022
Distanční výuka elementárního psaní: dílčí výsledky případové studie
VICIANOVÁ, Teresa, Alžběta JURASOVÁ, Tomáš HORČIČKA a Michal ŠAFAŘÍKZákladní údaje
Originální název
Distanční výuka elementárního psaní: dílčí výsledky případové studie
Název česky
Distanční výuka elementárního psaní: dílčí výsledky případové studie
Název anglicky
Distant Elementary Writing Instruction: Partial Results of a Case Study
Autoři
VICIANOVÁ, Teresa, Alžběta JURASOVÁ, Tomáš HORČIČKA a Michal ŠAFAŘÍK
Vydání
Doktorandská vedecká konferencia Juvenilia Paedagogica 2022: aktuálne teoretické a výskumné otázky pedagogiky v konceptoch dizertačných prác doktorandov, 2022
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Prezentace na konferencích
Obor
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky
distanční výuka; výuka psaní; elementární psaní; případová studie
Klíčová slova anglicky
distance learning; writing instruction; elementary writing; case study
Změněno: 1. 3. 2023 12:29, Mgr. Alžběta Jurasová
V originále
Předkládaný příspěvek přináší dílčí výsledky případové studie elementárního psaní v době distanční výuky. Cílem případové studie bylo zmapovat proces přípravy a realizace výuky psaní učitele prvního ročníku základní školy při distanční výuce během školního roku 2020/2021. Výzkumu se zúčastnili učitelka, žáci a rodiče, kteří retrospektivně popsali distanční výuku psaní v prvním ročníku na malé venkovské škole. Příspěvek předkládá dílčí výsledky z oblasti negativ a pozitiv distanční výuky elementárního psaní. Interpretace propojuje data získaná dvěma metodami (rozhovor a dotazník) využitými v rámci případové studie. Zjištění poukazují mimo jiné na důležitost role učitele-profesionála ve výuce elementárního psaní, který je z pohledu všech zúčastněných stran jen obtížně zastupitelný.
Anglicky
The submitted contribution presents partial results of a case study dedicated to elementary writing in distance learning. The purpose of the case study was to explore the process of preparation and subsequent implementation of writing instruction by a first grade elementary school teacher during distance learning in the school year of 2020/2021. The research involved a class teacher, students, and parents who retrospectively described distance writing instruction in first grade at a small rural school. This paper presents partial results on the negatives and positives of elementary writing instruction during the school closure. The interpretation links the data collected by the two methods (interview and questionnaire) used in the case study. The findings highlight the importance of the teacher as an expert in the elementary writing instruction.