k 2022

Distanční výuka elementárního psaní: dílčí výsledky případové studie

VICIANOVÁ, Teresa, Alžběta JURASOVÁ, Tomáš HORČIČKA a Michal ŠAFAŘÍK

Základní údaje

Originální název

Distanční výuka elementárního psaní: dílčí výsledky případové studie

Název česky

Distanční výuka elementárního psaní: dílčí výsledky případové studie

Název anglicky

Distant Elementary Writing Instruction: Partial Results of a Case Study

Autoři

VICIANOVÁ, Teresa, Alžběta JURASOVÁ, Tomáš HORČIČKA a Michal ŠAFAŘÍK

Vydání

Doktorandská vedecká konferencia Juvenilia Paedagogica 2022: aktuálne teoretické a výskumné otázky pedagogiky v konceptoch dizertačných prác doktorandov, 2022

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova česky

distanční výuka; výuka psaní; elementární psaní; případová studie

Klíčová slova anglicky

distance learning; writing instruction; elementary writing; case study
Změněno: 1. 3. 2023 12:29, Mgr. Alžběta Jurasová

Anotace

V originále

Předkládaný příspěvek přináší dílčí výsledky případové studie elementárního psaní v době distanční výuky. Cílem případové studie bylo zmapovat proces přípravy a realizace výuky psaní učitele prvního ročníku základní školy při distanční výuce během školního roku 2020/2021. Výzkumu se zúčastnili učitelka, žáci a rodiče, kteří retrospektivně popsali distanční výuku psaní v prvním ročníku na malé venkovské škole. Příspěvek předkládá dílčí výsledky z oblasti negativ a pozitiv distanční výuky elementárního psaní. Interpretace propojuje data získaná dvěma metodami (rozhovor a dotazník) využitými v rámci případové studie. Zjištění poukazují mimo jiné na důležitost role učitele-profesionála ve výuce elementárního psaní, který je z pohledu všech zúčastněných stran jen obtížně zastupitelný.

Anglicky

The submitted contribution presents partial results of a case study dedicated to elementary writing in distance learning. The purpose of the case study was to explore the process of preparation and subsequent implementation of writing instruction by a first grade elementary school teacher during distance learning in the school year of 2020/2021. The research involved a class teacher, students, and parents who retrospectively described distance writing instruction in first grade at a small rural school. This paper presents partial results on the negatives and positives of elementary writing instruction during the school closure. The interpretation links the data collected by the two methods (interview and questionnaire) used in the case study. The findings highlight the importance of the teacher as an expert in the elementary writing instruction.