D 2021

Role a využití didaktického překladu a mediačních činností ve výuce francouzštiny: Přehledová studie

VEŠKRNOVÁ, Daniela

Základní údaje

Originální název

Role a využití didaktického překladu a mediačních činností ve výuce francouzštiny: Přehledová studie

Název anglicky

The Role and Use of Didactic Translation and Mediation Activities in the Teaching of French: Literature Review

Autoři

VEŠKRNOVÁ, Daniela (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

1. vyd. Brno, Výzkum v didaktice cizích jazyků IV, od s. 91-111, 21 s. 2021

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14410/21:00126099

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-280-0054-7

Klíčová slova česky

didaktický překlad; mediace; mediační činnosti; Společný evropský referenční rámec pro jazyky; terciární vzdělávání; cizí jazyk

Klíčová slova anglicky

pedagogical translation; mediation; mediation activities; Common European Framework of Reference for Languages; tertiary education; foreign language

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 2. 3. 2023 11:05, Mgr. Daniela Marcollová

Anotace

V originále

Přehledová studie mapuje výzkum zaměřený na roli didaktického překladu a mediačních činností ve výuce francouzštiny v terciárním vzdělávání. Vybrané studie ukazují, že využití mateřského jazyka může být důležitým a rovnoprávným nástrojem pro rozvoj komunikačních schopností při osvojování cizích jazyků a že podporuje interkulturní rozměr ve výuce, podobně jako mediační aktivity v mateřském nebo cílovém jazyce.

Anglicky

This review maps the research on the role of pedagogical translation and mediation activities in the teaching of French in tertiary education. The selected research papers suggest that the use of mother tongue can be an important and equal tool for communication skills development in second/foreign language acquisition and supports interculturality in education, similarly to mediation activities in mother tongue or target language.

Návaznosti

MUNI/A/1239/2020, interní kód MU
Název: Výuka cizích jazyků ve výzkumu (Akronym: AKTEV X)
Investor: Masarykova univerzita, Výuka cizích jazyků ve výzkumu