VOLDÁNOVÁ, Žaneta. Vliv pragmatiky na rozvoj písemných komunikačních dovedností u studentů angličtiny jako cizího jazyka : přehledová studie. In Věra Janíková, Světlana Hanušová. Výzkum v didaktice cizích jazyků IV. Brno: Masarykova univerzita: Pedagogická fakulta, 2021, s. 113-136. ISBN 978-80-280-0054-7. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.P280-0055-2021-5.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Vliv pragmatiky na rozvoj písemných komunikačních dovedností u studentů angličtiny jako cizího jazyka : přehledová studie
Název česky Vliv pragmatiky na rozvoj písemných komunikačních dovedností u studentů angličtiny jako cizího jazyka : přehledová studie
Název anglicky The Effect of Pragmatics on the Development of Written Communication Skills of Students of English as a Second Language: A Review Study
Autoři VOLDÁNOVÁ, Žaneta (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Brno, Výzkum v didaktice cizích jazyků IV, od s. 113-136, 24 s. 2021.
Nakladatel Masarykova univerzita: Pedagogická fakulta
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14410/21:00126103
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-280-0054-7
Doi http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.P280-0055-2021-5
Klíčová slova česky pragmatika; psaní; písemné dovednosti; písemné komunikační dovednosti; přehledová studie; angličtina jako cizí jazyk; jazyková výuka
Klíčová slova anglicky pragmatics; writing; writing skills; written communication skills; review study; English as a second language; language education
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Daniela Marcollová, učo 111148. Změněno: 28. 2. 2023 09:27.
Anotace
Vzhledem k tomu, že psaní je klíčovou řečovou dovedností a angličtina funguje jako lingua franca mezinárodní komunikace, je nutné učit studenty angličtiny náležitě komunikovat v daném kontextu a s ohledem na adresáta, a to nejen v projevu mluveném, ale také psaném. Tato přehledová studie shrnuje výsledky z několika výzkumných šetření zaměřených na vliv implementace explicitní výuky pragmatiky a pojmů z oblasti pragmatiky do výuky angličtiny na rozvoj pragmatické kompetence studentů, zejména ve vztahu k jejich písemným komunikačním dovednostem.
Anotace anglicky
With writing as a key language skill and English as a lingua franca of international communication, it is necessary to teach students to communicate appropriately in the given context and with regard to the addressee, not only in speaking but also in writing. This study reviews research on the effect of incorporating explicit pragmatic instruction into English lessons on the development of learners’ pragmatic competence, chiefly in relation to written communication skills.
Návaznosti
MUNI/A/1239/2020, interní kód MUNázev: Výuka cizích jazyků ve výzkumu (Akronym: AKTEV X)
Investor: Masarykova univerzita, Výuka cizích jazyků ve výzkumu
VytisknoutZobrazeno: 11. 10. 2024 17:52