VOLDÁNOVÁ, Žaneta. The Effect of Pragmatics Instruction on the Development of English Students’ Writing Skills: A Review Study. In Brno Conference on Linguistics Studies in English 2021. 2021.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název The Effect of Pragmatics Instruction on the Development of English Students’ Writing Skills: A Review Study
Autoři VOLDÁNOVÁ, Žaneta.
Vydání Brno Conference on Linguistics Studies in English 2021, 2021.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova anglicky pragmatics; writing; writing skills; written communication skills; literature review; English as a foreign language; language education
Změnil Změnila: Mgr. Žaneta Voldánová, učo 437438. Změněno: 26. 1. 2023 14:24.
Anotace
The presentation reviewed studies which have investigated the effect of using pragmatics instruction on the development of second-language learners’ pragmatic competence, especially in relation to their writing skills. The use of such instruction has proved to have a positive effect on students of higher education who have reached various levels of proficiency in writing texts in English. This implies that there is an obvious justification for incorporating the knowledge of the concepts of pragmatics into English lessons, although its effectiveness may depend on many factors, including the type of feedback the students receive from their teachers or the activities in which they are involved at class.
Návaznosti
MUNI/A/1239/2020, interní kód MUNázev: Výuka cizích jazyků ve výzkumu (Akronym: AKTEV X)
Investor: Masarykova univerzita, Výuka cizích jazyků ve výzkumu
VytisknoutZobrazeno: 1. 8. 2024 16:08