ANDRÁŠIK, Tomáš. Jak spolu souvisejí sociální pedagogika, aplikované drama a Gestalt terapie. In SOCEDU: Retrospektívy, súčasnosť a perspektívy sociálnej pedagogiky. 2022. ISBN 978-80-568-0497-1.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Jak spolu souvisejí sociální pedagogika, aplikované drama a Gestalt terapie.
Název česky Jak spolu souvisejí sociální pedagogika, aplikované drama a Gestalt terapie.
Autoři ANDRÁŠIK, Tomáš.
Vydání SOCEDU: Retrospektívy, súčasnosť a perspektívy sociálnej pedagogiky, 2022.
Další údaje
Typ výsledku Vyžádané přednášky
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW sborník abstraktů
ISBN 978-80-568-0497-1
Klíčová slova česky výchova a vzdělávání, duševní zdraví, mezioborové souvislosti, pedagogika a Gestalt terapie, aplikované drama.
Příznaky Mezinárodní význam
Změnil Změnil: Mgr. Tomáš Andrášik, Ph.D., učo 174314. Změněno: 27. 3. 2023 10:21.
Anotace
Může/má/měla by mít pedagogika terapeutické dopady? Jak široké jsou průniky pedagogiky a psychoterapie? A je v zájmu sociální pedagogiky tyto prostory hlouběji propojovat nebo striktně oddělovat? Jsou terapeutické efekty součástí dobře odvedené pedagogické práce? Nad tím budeme v rámci živé knihy diskutovat s Tomášem Andrášikem. Tomáš je asistent na katedře sociální pedagogiky Masarykovy univerzity v Brně, psychoterapeut a člen komise pro školství při České asociaci pro psychoterapii. Tomášova cesta vedla od pedagogiky k psychoterapii a zpět na katedru SocPed PedF MU. Ve své praxi zůstává rozkročený mezi oběma obory, působí na katedře a zároveň v soukromé praxi poskytuje individuální a skupinovou psychoterapii. Na KSocPed provází studenty procesními skupinami osobnostní přípravy, kurzy aplikované improvizace, dramatu a Gestalt theatre. Je součástí týmu, který na katedře pedagogiky zaváděl sebezkušenostní přípravu do povinného kurikula profesní přípravy učitelů pro druhý stupeň. V rámci živé knihy bude hovořit o pobývání mezi obory, hledání hranic a souvislostech mezi edukačním procesem a duševním zdravím.
Anotace česky
Může/má/měla by mít pedagogika terapeutické dopady? Jak široké jsou průniky pedagogiky a psychoterapie? A je v zájmu sociální pedagogiky tyto prostory hlouběji propojovat nebo striktně oddělovat? Jsou terapeutické efekty součástí dobře odvedené pedagogické práce? Nad tím budeme v rámci živé knihy diskutovat s Tomášem Andrášikem. Tomáš je asistent na katedře sociální pedagogiky Masarykovy univerzity v Brně, psychoterapeut a člen komise pro školství při České asociaci pro psychoterapii. Tomášova cesta vedla od pedagogiky k psychoterapii a zpět na katedru SocPed PedF MU. Ve své praxi zůstává rozkročený mezi oběma obory, působí na katedře a zároveň v soukromé praxi poskytuje individuální a skupinovou psychoterapii. Na KSocPed provází studenty procesními skupinami osobnostní přípravy, kurzy aplikované improvizace, dramatu a Gestalt theatre. Je součástí týmu, který na katedře pedagogiky zaváděl sebezkušenostní přípravu do povinného kurikula profesní přípravy učitelů pro druhý stupeň. V rámci živé knihy bude hovořit o pobývání mezi obory, hledání hranic a souvislostech mezi edukačním procesem a duševním zdravím.
VytisknoutZobrazeno: 1. 5. 2024 05:12