ANDRÁŠIK, Tomáš. Aplikovaná improvizace v sociální pedagogice. In SOCEDU: Retrospektívy, súčasnosť a perspektívy sociálnej pedagogiky. 2022. ISBN 978-80-568-0497-1.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Aplikovaná improvizace v sociální pedagogice
Název česky Aplikovaná improvizace v sociální pedagogice
Název anglicky Applied improvisation in social education
Autoři ANDRÁŠIK, Tomáš.
Vydání SOCEDU: Retrospektívy, súčasnosť a perspektívy sociálnej pedagogiky, 2022.
Další údaje
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW Sborník abstraktů
ISBN 978-80-568-0497-1
Klíčová slova česky aplikovaná improvizace, impro, kreativita a spontaneita v profesi, rozvoj kompetencí, profesní příprava.
Příznaky Mezinárodní význam
Změnil Změnil: Mgr. Tomáš Andrášik, Ph.D., učo 174314. Změněno: 27. 3. 2023 10:18.
Anotace
Aplikovaná improvizace zažívá v posledních deseti letech výzkumný boom, kdy se objevují studie v impaktovaných periodikách, které naznačují velký potenciál pro podporu edukačních procesů a v prevenci a péči o duševní zdraví. Pravidelný trénink improvizace rozvíjí širokou škálu dovedností, podporuje (sebe)uvědomování a sebereflexi, kultivuje postoje užitečné v praxi sociálního pedagoga. Směřujeme-li k ideálu improvizujícího pracovníka v pomáhající profesi, vidíme před sebou profesionála velmi dobře zakotveného ve znalostech a metodách práce, který je zároveň schopen flexibilně, kreativně a spontánně reagovat na specifické kontexty své profese a plně tak využít potenciál své profesní přípravy. V přednášce seznámíme posluchače s aplikovanou improvizací a jejími přesahy do různých oblastí sociální pedagogiky i dalších oborů jako psychoterapie či rozvoje organizací. Na katedře sociální pedagogiky Masarykovy univerzity v Brně byl kurz aplikované improvizace poprvé představen v roce 2015 v rámci nabídky volitelných předmětů. Od roku 2019 je součástí povinného kurikula předmětů z dramatické výchovy v bakalářském studiu sociální pedagogiky, a to z důvodu, že vnímáme dopady improvizačního tréninku na kompetence studentů sociální pedagogiky a zároveň se jim aplikovaná improvizace stává užitečným nástrojem v jejich vlastní praxi. Naše pracoviště je tímto unikátní v rámci České republiky.
Anotace česky
Aplikovaná improvizace zažívá v posledních deseti letech výzkumný boom, kdy se objevují studie v impaktovaných periodikách, které naznačují velký potenciál pro podporu edukačních procesů a v prevenci a péči o duševní zdraví. Pravidelný trénink improvizace rozvíjí širokou škálu dovedností, podporuje (sebe)uvědomování a sebereflexi, kultivuje postoje užitečné v praxi sociálního pedagoga. Směřujeme-li k ideálu improvizujícího pracovníka v pomáhající profesi, vidíme před sebou profesionála velmi dobře zakotveného ve znalostech a metodách práce, který je zároveň schopen flexibilně, kreativně a spontánně reagovat na specifické kontexty své profese a plně tak využít potenciál své profesní přípravy. V přednášce seznámíme posluchače s aplikovanou improvizací a jejími přesahy do různých oblastí sociální pedagogiky i dalších oborů jako psychoterapie či rozvoje organizací. Na katedře sociální pedagogiky Masarykovy univerzity v Brně byl kurz aplikované improvizace poprvé představen v roce 2015 v rámci nabídky volitelných předmětů. Od roku 2019 je součástí povinného kurikula předmětů z dramatické výchovy v bakalářském studiu sociální pedagogiky, a to z důvodu, že vnímáme dopady improvizačního tréninku na kompetence studentů sociální pedagogiky a zároveň se jim aplikovaná improvizace stává užitečným nástrojem v jejich vlastní praxi. Naše pracoviště je tímto unikátní v rámci České republiky.
VytisknoutZobrazeno: 1. 5. 2024 10:55