k 2022

Plurilingual Competence in a Child: Case Study

DOLEŽÍ, Linda a Kateřina MÜLLEROVÁ

Základní údaje

Originální název

Plurilingual Competence in a Child: Case Study

Název česky

Plurilingvní kompetence u dětí: Případová studie

Vydání

Appreciating Plurilingual Competencies: Current and Future Perspectives, 2022

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Obor

60203 Linguistics

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Centrum jazykového vzdělávání

Klíčová slova česky

akvizice; plurilingvalismus; jazyky v kontaktu; emoce

Klíčová slova anglicky

acquisition; plurilingualism; languages in contact; emotions

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 25. 3. 2023 17:42, PaedDr. Marta Holasová, Ph.D.

Anotace

V originále

We present data from a study involving spontaneous speech collection by Müllerová (2022) focusing on a 4-year-old plurilingual child whose mother tongue is Hebrew and who has been acquiring Czech as a second language as well as other foreign languages such as English, Spanish and French. We analyse the data in terms of interlanguage relations and try to see if, to what extent and how the individual languages interact with each other. We pay attention to borrowings, interference, code-switching and agrammatisms and also try to explain matters that do not fall in the previously mentioned categories. By closely observing this particular child's family language policy we can gain an insight into what encourages successful acquisition and usage of multiple languages.

Česky

V naší prezentaci analyzujeme data Müllerové (2022), která se zabývala spontánní produkcí dívky ve věku 4 let, jejímž mateřským jazykem je hebrejština a jež ovládá další jazyky, jako např. angličtinu, španělštinu a francouzštinu, a rovněž si osvojuje češtinu jako druhý jazyk. Na data nahlížíme z pohledu mezijazykových vlivů a hledáme jejich případné projevy, jako jsou interference, přepínání kódů a agramatismy. Studiem jazykové politiky rodiny tohoto konkrétního dítěte se snažíme získat vhled do fungování úspěšné jazykové akvizice ve vícejazyčném prostředí.