2022
Plurilingual Competence in a Child: Case Study
DOLEŽÍ, Linda a Kateřina MÜLLEROVÁZákladní údaje
Originální název
Plurilingual Competence in a Child: Case Study
Název česky
Plurilingvní kompetence u dětí: Případová studie
Autoři
Vydání
Appreciating Plurilingual Competencies: Current and Future Perspectives, 2022
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Prezentace na konferencích
Obor
60203 Linguistics
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Centrum jazykového vzdělávání
Klíčová slova česky
akvizice; plurilingvalismus; jazyky v kontaktu; emoce
Klíčová slova anglicky
acquisition; plurilingualism; languages in contact; emotions
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 25. 3. 2023 17:42, PaedDr. Marta Holasová, Ph.D.
V originále
We present data from a study involving spontaneous speech collection by Müllerová (2022) focusing on a 4-year-old plurilingual child whose mother tongue is Hebrew and who has been acquiring Czech as a second language as well as other foreign languages such as English, Spanish and French. We analyse the data in terms of interlanguage relations and try to see if, to what extent and how the individual languages interact with each other. We pay attention to borrowings, interference, code-switching and agrammatisms and also try to explain matters that do not fall in the previously mentioned categories. By closely observing this particular child's family language policy we can gain an insight into what encourages successful acquisition and usage of multiple languages.
Česky
V naší prezentaci analyzujeme data Müllerové (2022), která se zabývala spontánní produkcí dívky ve věku 4 let, jejímž mateřským jazykem je hebrejština a jež ovládá další jazyky, jako např. angličtinu, španělštinu a francouzštinu, a rovněž si osvojuje češtinu jako druhý jazyk. Na data nahlížíme z pohledu mezijazykových vlivů a hledáme jejich případné projevy, jako jsou interference, přepínání kódů a agramatismy. Studiem jazykové politiky rodiny tohoto konkrétního dítěte se snažíme získat vhled do fungování úspěšné jazykové akvizice ve vícejazyčném prostředí.