k 2022

The Effect of Pragmatics Instruction on the Development of English Students’ Writing Skills : Methodology of Dissertation Research in the Context of Previous Research

VOLDÁNOVÁ, Žaneta

Základní údaje

Originální název

The Effect of Pragmatics Instruction on the Development of English Students’ Writing Skills : Methodology of Dissertation Research in the Context of Previous Research

Název česky

Vliv výuky pragmatiky na rozvoj písemných dovedností u studentů angličtiny : metodologie disertačního výzkumu v kontextu předchozího výzkumu

Vydání

Hradec Králové Anglophone Conference, 2022

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova česky

pragmatika; výuka pragmatiky; angličtina jako cizí jazyk; písemné dovednosti; pragmatika a psaní; metodologie disertačního výzkumu; přehledová studie; kvazi-experiment

Klíčová slova anglicky

pragmatics; pragmatics instruction; English as a foreign language; writing skills; pragmatics and writing; methodology of dissertation research; review study; quasi-experiment
Změněno: 29. 1. 2023 03:17, Mgr. Žaneta Voldánová

Anotace

V originále

The presentation described the methodology of dissertation research, whose primary aim is to determine the effect of incorporating explicit instruction on various concepts from pragmatics (e.g. politeness, formality, explicitness, implicitness) into teaching EFL students with the aim to develop their written communication skills, especially their ability to consider the addressee and extralinguistic context when producing their own texts. The selected research method is quasi-experiment and the respondents are university students of the Primary School Teacher Training programme. Moreover, the presentation introduced several related research studies regarded as relevant sources for the dissertation research from the methodological point of view.

Česky

Prezentace popsala metodologii disertačního výzkumu, jehož hlavním cílem je zjistit, jaký je vliv zapojení explicitní výuky různých konceptů z pragmatiky (např. zdvořilost, formálnost, explicitnost a implicitnost) do výuky studentů angličtiny jako cizího jazyka s cílem rozvinout jejich písemné dovednosti, obzvláště jejich schopnosti zohlednit adresáta a mimojazykový kontext při psaní vlastních textů. Zvolená výzkumná metoda je kvazi-experiment a respondenti jsou studenti vysoké školy, konkrétně oboru Učitelství pro 1. stupeň ZŠ. Prezentace také představila několik souvisejících výzkumných studií, které mají pro disertaci význam z hlediska metodologie.

Návaznosti

MUNI/A/1305/2021, interní kód MU
Název: Výzkum v didaktice cizích jazyků (Akronym: AKTEV XI)
Investor: Masarykova univerzita, Výzkum v didaktice cizích jazyků