2022
The Effect of Pragmatics Instruction on the Development of English Students’ Writing Skills : Methodology of Dissertation Research in the Context of Previous Research
VOLDÁNOVÁ, ŽanetaZákladní údaje
Originální název
The Effect of Pragmatics Instruction on the Development of English Students’ Writing Skills : Methodology of Dissertation Research in the Context of Previous Research
Název česky
Vliv výuky pragmatiky na rozvoj písemných dovedností u studentů angličtiny : metodologie disertačního výzkumu v kontextu předchozího výzkumu
Autoři
Vydání
Hradec Králové Anglophone Conference, 2022
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Prezentace na konferencích
Obor
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky
pragmatika; výuka pragmatiky; angličtina jako cizí jazyk; písemné dovednosti; pragmatika a psaní; metodologie disertačního výzkumu; přehledová studie; kvazi-experiment
Klíčová slova anglicky
pragmatics; pragmatics instruction; English as a foreign language; writing skills; pragmatics and writing; methodology of dissertation research; review study; quasi-experiment
Změněno: 29. 1. 2023 03:17, Mgr. Žaneta Voldánová
V originále
The presentation described the methodology of dissertation research, whose primary aim is to determine the effect of incorporating explicit instruction on various concepts from pragmatics (e.g. politeness, formality, explicitness, implicitness) into teaching EFL students with the aim to develop their written communication skills, especially their ability to consider the addressee and extralinguistic context when producing their own texts. The selected research method is quasi-experiment and the respondents are university students of the Primary School Teacher Training programme. Moreover, the presentation introduced several related research studies regarded as relevant sources for the dissertation research from the methodological point of view.
Česky
Prezentace popsala metodologii disertačního výzkumu, jehož hlavním cílem je zjistit, jaký je vliv zapojení explicitní výuky různých konceptů z pragmatiky (např. zdvořilost, formálnost, explicitnost a implicitnost) do výuky studentů angličtiny jako cizího jazyka s cílem rozvinout jejich písemné dovednosti, obzvláště jejich schopnosti zohlednit adresáta a mimojazykový kontext při psaní vlastních textů. Zvolená výzkumná metoda je kvazi-experiment a respondenti jsou studenti vysoké školy, konkrétně oboru Učitelství pro 1. stupeň ZŠ. Prezentace také představila několik souvisejících výzkumných studií, které mají pro disertaci význam z hlediska metodologie.
Návaznosti
MUNI/A/1305/2021, interní kód MU |
|