ŠVAŘÍČEK, Roman. Self-perception of professional identity of university teachers. In Symposium „Leading and Learning in Teacher Education: Contributing to ICET’s Mission of Disseminating Current Teacher Education Research at the Global level“. The International Council on Education for Teaching (ICET), 64th World Assembly, 2022. 2022.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Self-perception of professional identity of university teachers
Autoři ŠVAŘÍČEK, Roman (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Symposium „Leading and Learning in Teacher Education: Contributing to ICET’s Mission of Disseminating Current Teacher Education Research at the Global level“. The International Council on Education for Teaching (ICET), 64th World Assembly, 2022. 2022.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Velká Británie a Severní Irsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14210/22:00126214
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Klíčová slova anglicky professional identity; beginning university teachers
Štítky rivok
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: Mgr. Bc. Libor Juhaňák, Ph.D., učo 217393. Změněno: 13. 3. 2023 10:06.
Anotace
This paper focuses on empirical research on beginning university teachers and their approaches to teaching and professional self-perception. This research project was conducted to analyze how researchers, teachers and teacher-researchers (universalists) approach teaching. We identified three different sets of beliefs about teaching among early-career faculty members who conceive of their roles differently.
VytisknoutZobrazeno: 3. 9. 2024 22:06