KUROWSKI, Martina, Michal ČERNÝ a František TRAPL. A Review Study of Research Articles on the Barriers to Inclusive Education in Primary Schools. Efficiency and Responsibility in Education and Science. Prague: Czech University of Life Sciences Prague, 2022, roč. 15, č. 2, s. 116-130. ISSN 2336-2375. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.7160/eriesj.2022.150206.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název A Review Study of Research Articles on the Barriers to Inclusive Education in Primary Schools
Název česky Přehledová studie výzkumných článků o bariérách inkluzivního vzdělávání na základních školách
Autoři KUROWSKI, Martina (203 Česká republika, garant, domácí), Michal ČERNÝ (203 Česká republika, domácí) a František TRAPL (203 Česká republika, domácí).
Vydání Efficiency and Responsibility in Education and Science, Prague, Czech University of Life Sciences Prague, 2022, 2336-2375.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW Odkaz na plný text výsledku
Impakt faktor Impact factor: 1.100
Kód RIV RIV/00216224:14410/22:00129102
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Doi http://dx.doi.org/10.7160/eriesj.2022.150206
UT WoS 000822356300007
Klíčová slova česky inkluzivní bariéry; výzvy ve vzdělávání; inkluzivní vzdělávání; vzdělávací příležitosti; základní škola
Klíčová slova anglicky barriers to inclusion; challenges in education; inclusive education; educational opportunity; primary school
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Daniela Marcollová, učo 111148. Změněno: 2. 3. 2023 09:07.
Anotace
This article presents a review of research studies related to the theme of barriers to inclusive education in primary schools. The basic data set for our study consisted of 27 expert articles selected from the Web of Science and Scopus databases according to clearly defined criteria. The result of the analysis provided findings that appear across all the texts. The research questions of this review study are what the barriers to inclusion in primary schools are, what we know about them, and whether there are ways to reduce them. We focused in more detail on the themes of discrepancies between legislation and practice, teaching barriers in the classroom, transdisciplinarity and inter-professionalism, and methodological specifics. In the analysis and discussion, we delineate the essential points of the individual articles by searching for similarities and differences among the texts.
Anotace česky
Tento článek představuje přehledovou studii výzkumů týkajících se bariér v inkluzivním vzdělávání na základních školách. Základní soubor dat pro naši studii tvořilo 27 odborných článků vybraných z databází Web of Science a Scopus podle jasně stanovených kritérií. Výsledek analýzy poskytl zjištění, která se objevují napříč všemi texty. Výzkumné otázky této přehledové studie zní: Jaké jsou bariéry inkluze v základních školách, co o nich víme a zda existují způsoby, jak je omezit. Podrobněji jsme se zaměřili na témata rozporů mezi legislativou a praxí, bariér ve výuce, transdisciplinarity a interprofesionality a metodických specifik. V analýze a diskusi vymezujeme podstatné body jednotlivých článků hledáním podobností a rozdílů mezi texty.
Návaznosti
GA19-13038S, projekt VaVNázev: Cesty k inkluzivní škole 21. století: etnografický přístup
Investor: Grantová agentura ČR, Cesty k inkluzivní škole 21. století: etnografický přístup
Typ Název Vložil/a Vloženo Práva
ERIES.pdf Licence Creative Commons  Verze souboru Kurowski, M. 8. 7. 2022

Vlastnosti

Adresa v ISu
https://is.muni.cz/auth/publication/1873983/ERIES.pdf
Adresa ze světa
https://is.muni.cz/publication/1873983/ERIES.pdf
Adresa do Správce
https://is.muni.cz/auth/publication/1873983/ERIES.pdf?info
Ze světa do Správce
https://is.muni.cz/publication/1873983/ERIES.pdf?info
Vloženo
Pá 8. 7. 2022 11:02, Mgr. et Mgr. Martina Kurowski, Ph.D.

Práva

Právo číst
  • kdokoliv v Internetu
  • osoba RNDr. Michal Černý, Ph.D., učo 268947
  • osoba Mgr. et Mgr. Martina Kurowski, Ph.D., učo 56187
  • osoba Mgr. František Trapl, Ph.D., učo 75381
Právo vkládat
 
Právo spravovat
  • osoba Mgr. Daniela Marcollová, učo 111148
  • osoba RNDr. Michal Černý, Ph.D., učo 268947
  • osoba Mgr. et Mgr. Martina Kurowski, Ph.D., učo 56187
  • osoba Mgr. František Trapl, Ph.D., učo 75381
Atributy
 

ERIES.pdf

Aplikace
Otevřít soubor.
Stáhnout soubor.
Adresa v ISu
https://is.muni.cz/auth/publication/1873983/ERIES.pdf
Adresa ze světa
https://is.muni.cz/publication/1873983/ERIES.pdf
Typ souboru
PDF (application/pdf)
Velikost
679,7 KB
Hash md5
5164b811cfc2446efa5d3f9734c41483
Vloženo
Pá 8. 7. 2022 11:02

ERIES_Archive.pdf

Aplikace
Otevřít soubor.
Stáhnout soubor.
Adresa v ISu
https://is.muni.cz/auth/publication/1873983/ERIES_Archive.pdf
Adresa ze světa
https://is.muni.cz/publication/1873983/ERIES_Archive.pdf
Typ souboru
PDF/A (application/x-pdf)
Velikost
9,7 MB
Hash md5
66b45eb5c86a8a84685d64d7496f33ee
Vloženo
Pá 8. 7. 2022 11:13

ERIES.txt

Aplikace
Otevřít soubor.
Stáhnout soubor.
Adresa v ISu
https://is.muni.cz/auth/publication/1873983/ERIES.txt
Adresa ze světa
https://is.muni.cz/publication/1873983/ERIES.txt
Typ souboru
holý text (text/plain)
Velikost
84,6 KB
Hash md5
7771b442a77c5268416b4a67a7d09863
Vloženo
Pá 8. 7. 2022 11:14
Vytisknout
Nahlásit neoprávněně vložený soubor Zobrazeno: 30. 7. 2024 14:43