ŠMEJKALOVÁ, Kateřina a Jan VÁLEK. Preparing teachers of secondary vocational schools to teach a vocational subject. R&E-SOURCE Open Online Journal for Research and Education. Baden: Pädagogische Hochschule Niederösterreich., 2022, roč. 2020, č. 24, s. 57-64. ISSN 2313-1640. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.53349/resource.2022.iS24.a1100.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Preparing teachers of secondary vocational schools to teach a vocational subject
Autoři ŠMEJKALOVÁ, Kateřina a Jan VÁLEK.
Vydání R&E-SOURCE Open Online Journal for Research and Education, Baden, Pädagogische Hochschule Niederösterreich. 2022, 2313-1640.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Rakousko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Doi http://dx.doi.org/10.53349/resource.2022.iS24.a1100
Klíčová slova anglicky Methodical teacher training; teacher content preparation; teaching methods; educational objectives; structure of the teaching unit
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: PhDr. Jan Válek, Ph.D., učo 166133. Změněno: 8. 9. 2023 15:12.
Anotace
The paper focuses on the preparation of a secondary school teacher for a teaching unit, both the methodological and the content part of the preparation. Detailed attention is paid to the individual parts of the methodological preparation of teachers of vocational subjects because the preparation is often underestimated in practice. It is necessary to emphasize that the acquisition of students' competences during education depends in each subject on the way in which the content of the curriculum is conveyed to the students and what kind of tools the teacher uses for this purpose. This includes not only the formulation of educational and educational objectives but also the choice of the appropriate structure of the teaching unit, the choice of teaching methods, the use of relevant aids, special classrooms, etc. The general concept of teacher preparation for a teaching unit is linked by the authors with real examples from pedagogical practice.
Návaznosti
MUNI/A/1356/2020, interní kód MUNázev: Fyzika, informatika a odborné vzdělávání na základních a středních školách
Investor: Masarykova univerzita, Fyzika, informatika a odborné vzdělávání na základních a středních školách
VytisknoutZobrazeno: 23. 9. 2024 17:50