C 1993

The Training and Development of Teachers.

STRACH, Jiří, J. SAYER a A. NIEMCZYNSKI

Základní údaje

Originální název

The Training and Development of Teachers.

Název česky

Příprava a praxe učitelů

Autoři

STRACH, Jiří (203 Česká republika, garant), J. SAYER (826 Velká Británie a Severní Irsko) a A. NIEMCZYNSKI (616 Polsko)

Vydání

Oxford, The Training and Development of Teachers. od s. 1- 36, 36 s. 286-Oxford, 1993

Nakladatel

University of Oxford

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Velká Británie a Severní Irsko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/93:00030242

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

1-873927-13-4

Klíčová slova česky

učitelé trenig

Klíčová slova anglicky

Training Teachers.
Změněno: 18. 3. 2010 13:33, doc. Ing. Jiří Strach, CSc.

Anotace

V originále

The search for new forms of open democratic activity in Central Europe has led rapid legislation for decentralization of systems and structures, now requiring radical change to educative processes. When decision-making is devolved to schools & localities the nature of decision-making in & around schools becomes crucial, if authorities systems or bureaucratic procedures are not to be replicated on the spot. Training for schools processes conductive to a democratic society will be studied in the areas of> 1. Teacher/ pupil relationships 2. Teachers professional work relationships 3. decision/making in school policy & practice 4. School/ community interaction 5. Transition to employment 6. School practice& human rights 7. Home - school policy 8schol climate & equal opportunities

Česky

Hledání nových forem demokratických činností ve Střední Evropě vyžaduje rychlé strukturální změny v právní oblasti a při decentralizaci struktur edukativního procesuje školách je třeba snížit byrokratické řízení a předat více vlivu samotným školám. Výchova a vzdělávání ve škole která směřuje k demokracii se musí změnit v následujících oblastech. 1. ve vztahu učitel žák, 2. v profesionálních vztazích mezi učiteli,3. v rozhodovacím procesu ve škole, 4. ve školské politice vztahu škola rodina, 5. ve vztahu škola obec 6. vztah škola praxe zaměstnání, 7. školská praxe a lidská práva,, 8. klíma školy