D 1998

Koncepce globální výchovy jako východisko při utváření profesionálních kompetencí budoucích učitelů

HORKÁ, Hana

Basic information

Original name

Koncepce globální výchovy jako východisko při utváření profesionálních kompetencí budoucích učitelů

Name (in English)

The conception of global education as starting point by forming professional competence of future teachers.

Authors

HORKÁ, Hana (203 Czech Republic, guarantor)

Edition

Olomouc, Připravujeme učitele pro 21. století a vstup do Evropy? (Pregraduální a postgraduální příprava). p. 98-102, 1998

Publisher

UP v Olomouci

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Proceedings paper

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

is not subject to a state or trade secret

RIV identification code

RIV/00216224:14410/98:00028877

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

80-7067-871-2

Keywords (in Czech)

globální výchova; pregraduální příprava učitelů 1. stupně základní školy; kompetence učitelů

Keywords in English

Global Education; pre-graduate teacher training for primary school; teacher competencies;
Changed: 12/12/2009 21:21, doc. PaedDr. Hana Horká, CSc.

Abstract

V originále

Stať pojednává o koncepci globální výchovy, která se může stát vodítkem při utváření profesionálních kompetencí budoucích učitelů. Zvláštní pozornost je věnována pregraduální přípravě učitelů 1. stupěn ZŠ.

In English

The paper deals with the conception of global education which could function as a starting point in the development of professional competence of future teachers. Special attention is paid to undergraduate primary teacher training.

Links

GA406/98/1375, research and development project
Name: Nové přístupy k diagnostice pedagogických dovedností a intervenční zásahy do jejich struktury
Investor: Czech Science Foundation, The new approaches to the diagnostics of the pedagogical skills and guide-interference on their structure