1998
Koncepce globální výchovy jako východisko při utváření profesionálních kompetencí budoucích učitelů
HORKÁ, HanaBasic information
Original name
Koncepce globální výchovy jako východisko při utváření profesionálních kompetencí budoucích učitelů
Name (in English)
The conception of global education as starting point by forming professional competence of future teachers.
Authors
HORKÁ, Hana (203 Czech Republic, guarantor)
Edition
Olomouc, Připravujeme učitele pro 21. století a vstup do Evropy? (Pregraduální a postgraduální příprava). p. 98-102, 1998
Publisher
UP v Olomouci
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Proceedings paper
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
is not subject to a state or trade secret
RIV identification code
RIV/00216224:14410/98:00028877
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
80-7067-871-2
Keywords (in Czech)
globální výchova; pregraduální příprava učitelů 1. stupně základní školy; kompetence učitelů
Keywords in English
Global Education; pre-graduate teacher training for primary school; teacher competencies;
Changed: 12/12/2009 21:21, doc. PaedDr. Hana Horká, CSc.
V originále
Stať pojednává o koncepci globální výchovy, která se může stát vodítkem při utváření profesionálních kompetencí budoucích učitelů. Zvláštní pozornost je věnována pregraduální přípravě učitelů 1. stupěn ZŠ.
In English
The paper deals with the conception of global education which could function as a starting point in the development of professional competence of future teachers. Special attention is paid to undergraduate primary teacher training.
Links
GA406/98/1375, research and development project |
|