C 1998

Zvládání zátěžových situací a některé jejich důsledky u učitelek

ŘEHULKA, Evžen a Oliva ŘEHULKOVÁ

Základní údaje

Originální název

Zvládání zátěžových situací a některé jejich důsledky u učitelek

Název anglicky

Coping with the load situations by the teachers and some of their consequences

Autoři

ŘEHULKA, Evžen (203 Česká republika, garant) a Oliva ŘEHULKOVÁ (203 Česká republika)

Vydání

1. vyd. Brno, Učitelé a zdraví 1, s. 105-113, 1998

Nakladatel

Psychologický ústav AV ČR

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50100 5.1 Psychology and cognitive sciences

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/98:00002063

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

80-902653-0-8

Klíčová slova anglicky

teacher stress; coping-process; professional deformation; prevention
Změněno: 1. 7. 2009 20:50, prof. PhDr. Evžen Řehulka, CSc.

Anotace

V originále

Ve studii je pojednáno o způsobech a prostředcích, kterými zvládají učitelé základních škol zátěžové situace. Vzhledem k tomu, že výkon učitelského povolání vykazuje řadu negativních důsledků, je rovněž provedeno šetření v oblasti některých možných psychologických deformací, které můžeme v určitých případech u učitelů, resp. u učitelek registrovat.

Anglicky

This study present the ways and means contributing to the elementary-school teachers coping with the load situations. Considering that the teaching profession performance reports a range of the negative consequences the examination is also made which is in the resort of some possible psychological deformations that we can register in some ways in male or female teachers.