1998
Zvládání zátěžových situací a některé jejich důsledky u učitelek
ŘEHULKA, Evžen a Oliva ŘEHULKOVÁZákladní údaje
Originální název
Zvládání zátěžových situací a některé jejich důsledky u učitelek
Název anglicky
Coping with the load situations by the teachers and some of their consequences
Autoři
ŘEHULKA, Evžen (203 Česká republika, garant) a Oliva ŘEHULKOVÁ (203 Česká republika)
Vydání
1. vyd. Brno, Učitelé a zdraví 1, s. 105-113, 1998
Nakladatel
Psychologický ústav AV ČR
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14410/98:00002063
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
80-902653-0-8
Klíčová slova anglicky
teacher stress; coping-process; professional deformation; prevention
Změněno: 1. 7. 2009 20:50, prof. PhDr. Evžen Řehulka, CSc.
V originále
Ve studii je pojednáno o způsobech a prostředcích, kterými zvládají učitelé základních škol zátěžové situace. Vzhledem k tomu, že výkon učitelského povolání vykazuje řadu negativních důsledků, je rovněž provedeno šetření v oblasti některých možných psychologických deformací, které můžeme v určitých případech u učitelů, resp. u učitelek registrovat.
Anglicky
This study present the ways and means contributing to the elementary-school teachers coping with the load situations. Considering that the teaching profession performance reports a range of the negative consequences the examination is also made which is in the resort of some possible psychological deformations that we can register in some ways in male or female teachers.