2022
Effective Teaching through Multidisciplinary Lessons Adopting 3D Print – Preliminary Study
MALINKA, Kamil, Libuše VODOVÁ, Martina JANČOVÁ, Lenka SOBKOVÁ, Vladimír SCHINDLER et. al.Základní údaje
Originální název
Effective Teaching through Multidisciplinary Lessons Adopting 3D Print – Preliminary Study
Název česky
Efektivní výuka prostřednictvím multidisciplinárních lekcí s využitím 3D tisku - předběžná studie
Autoři
MALINKA, Kamil (203 Česká republika, garant, domácí), Libuše VODOVÁ (203 Česká republika, domácí), Martina JANČOVÁ (203 Česká republika, domácí), Lenka SOBKOVÁ (203 Česká republika, domácí) a Vladimír SCHINDLER (203 Česká republika, domácí)
Vydání
United States, Proceedings of EdMedia + Innovate Learning, od s. 286-291, 6 s. 2022
Nakladatel
Association for the Advancement of Computing in Education (AACE)
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
10200 1.2 Computer and information sciences
Stát vydavatele
Spojené státy
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
elektronická verze "online"
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14610/22:00129479
Organizační jednotka
Ústav výpočetní techniky
ISBN
978-1-939797-62-9
Klíčová slova česky
3D tisk; vzdělání
Klíčová slova anglicky
3D print; education
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 22. 2. 2023 16:44, Mgr. Kamil Malinka, Ph.D.
V originále
In this paper, we present results obtained during the project, which focuses on the application of 3D printing in primary and secondary schools. Our primary aim is to evaluate the pedagogical impact of lessons adopting 3D printing. We present four published lessons designed according to our concept of creating multidisciplinary teaching aids that connect the technical part with other educational areas. Furthermore, to evaluate their impact, we conducted a questionnaire survey in four reference schools. We asked 190 students about the acceptability of existing 3D materials for teaching and our new lessons. The results show, among other things, a high degree of attractiveness for the target group. The research also included an experimental verification of the pedagogical impact of using 3D models in the classroom. Usage of the 3D teaching aids mainly resulted in a significantly improved visual-spatial perception of objects.
Česky
V článku prezentujeme výsledky získané v rámci projektu, který se věnuje uplatnění 3D tisku na základních a středních školách. Naším primárním cílem je ohodnotit pedagogický dopad lekcí využívajících 3D tisk. Prezentujeme čtyři zveřejněné lekce, které jsme navrhli podle našeho konceptu vytváření multioborových pomůcek, které technickou část propojují s dalšími vzdělávacími oblastmi. Dále jsme za účelem vyhodnocení jejich dopadu provedli dotazníkové šetření na 4 referenčních školách. 190 studentů jsme se ptali na přijatelnost existujících 3D materiálů pro výuku a našich nových lekcí. Výsledky ukazují mimo jiné vysokou atraktivitu pro cílovou skupinu. Součástí výzkumu bylo i experimentální ověření pedagogického dopadu použití 3D modelů ve výuce. 3D pomůcky přinesly především signifikantně zlepšené vizuálně prostorové vnímání objektů.
Návaznosti
TL03000425, projekt VaV |
|