MALINKA, Kamil, Libuše VODOVÁ, Martina JANČOVÁ, Lenka SOBKOVÁ a Vladimír SCHINDLER. Effective Teaching through Multidisciplinary Lessons Adopting 3D Print – Preliminary Study. Online. In Theo Bastiaens. Proceedings of EdMedia + Innovate Learning. United States: Association for the Advancement of Computing in Education (AACE), 2022, s. 286-291. ISBN 978-1-939797-62-9.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Effective Teaching through Multidisciplinary Lessons Adopting 3D Print – Preliminary Study
Název česky Efektivní výuka prostřednictvím multidisciplinárních lekcí s využitím 3D tisku - předběžná studie
Autoři MALINKA, Kamil (203 Česká republika, garant, domácí), Libuše VODOVÁ (203 Česká republika, domácí), Martina JANČOVÁ (203 Česká republika, domácí), Lenka SOBKOVÁ (203 Česká republika, domácí) a Vladimír SCHINDLER (203 Česká republika, domácí).
Vydání United States, Proceedings of EdMedia + Innovate Learning, od s. 286-291, 6 s. 2022.
Nakladatel Association for the Advancement of Computing in Education (AACE)
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 10200 1.2 Computer and information sciences
Stát vydavatele Spojené státy
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání elektronická verze "online"
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14610/22:00129479
Organizační jednotka Ústav výpočetní techniky
ISBN 978-1-939797-62-9
Klíčová slova česky 3D tisk; vzdělání
Klíčová slova anglicky 3D print; education
Štítky 3d print, rivok
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: Mgr. Kamil Malinka, Ph.D., učo 49967. Změněno: 22. 2. 2023 16:44.
Anotace
In this paper, we present results obtained during the project, which focuses on the application of 3D printing in primary and secondary schools. Our primary aim is to evaluate the pedagogical impact of lessons adopting 3D printing. We present four published lessons designed according to our concept of creating multidisciplinary teaching aids that connect the technical part with other educational areas. Furthermore, to evaluate their impact, we conducted a questionnaire survey in four reference schools. We asked 190 students about the acceptability of existing 3D materials for teaching and our new lessons. The results show, among other things, a high degree of attractiveness for the target group. The research also included an experimental verification of the pedagogical impact of using 3D models in the classroom. Usage of the 3D teaching aids mainly resulted in a significantly improved visual-spatial perception of objects.
Anotace česky
V článku prezentujeme výsledky získané v rámci projektu, který se věnuje uplatnění 3D tisku na základních a středních školách. Naším primárním cílem je ohodnotit pedagogický dopad lekcí využívajících 3D tisk. Prezentujeme čtyři zveřejněné lekce, které jsme navrhli podle našeho konceptu vytváření multioborových pomůcek, které technickou část propojují s dalšími vzdělávacími oblastmi. Dále jsme za účelem vyhodnocení jejich dopadu provedli dotazníkové šetření na 4 referenčních školách. 190 studentů jsme se ptali na přijatelnost existujících 3D materiálů pro výuku a našich nových lekcí. Výsledky ukazují mimo jiné vysokou atraktivitu pro cílovou skupinu. Součástí výzkumu bylo i experimentální ověření pedagogického dopadu použití 3D modelů ve výuce. 3D pomůcky přinesly především signifikantně zlepšené vizuálně prostorové vnímání objektů.
Návaznosti
TL03000425, projekt VaVNázev: 3D tisk a jeho uplatnění na základních a středních školách (Akronym: 3DPrintInSchools)
Investor: Technologická agentura ČR, 3D tisk a jeho uplatnění na základních a středních školách
VytisknoutZobrazeno: 28. 7. 2024 22:15