2022
Potential Changes in Law School Teaching in Central Europe After the Pandemic
ŠKOP, MartinZákladní údaje
Originální název
Potential Changes in Law School Teaching in Central Europe After the Pandemic
Autoři
ŠKOP, Martin (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Singapore, Legal Education and Legal Profession During and After COVID-19, od s. 275-286, 12 s. 2022
Nakladatel
Springer
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
50501 Law
Stát vydavatele
Singapur
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14220/22:00129130
Organizační jednotka
Právnická fakulta
ISBN
978-981-19-2567-2
Klíčová slova anglicky
Law and Literature;legal education;legal consciousness;legal identity
Štítky
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 27. 3. 2024 11:38, Mgr. Petra Georgala
Anotace
V originále
The text responds to the current pandemic crisis and its manifestations in law schools in Central Europe, especially in the Czech Republic. It identifies three positive factors of distance learning and modern technologies in law education: legalisation, democratisation and modernisation. These factors are due to possible socioeconomic changes and changes that may accompany a post-pandemic society. Furthermore, the text identifies two opposing factors: lack of socialisation and discipline. These factors must be considered when planning strategies to reflect societal change. Next, the text discusses one of the classical tools, fiction, for which new perspectives in legal education are now opening up. Here is the place for classical literature (end of 19th and beginning of 20th century) to offer a starting point in discussing contemporary legal identity.
Návaznosti
GA19-12837S, projekt VaV |
|