BUDÍNOVÁ, Irena a Jitka PANÁČOVÁ. Children with reduced cognitive effectivity, their problems and optimal way of education. In Morska, J., Rogerson, A. The Mathematics Education for the Future Project. Proceedings of the 16th International Conference. Building on the Past to Prepare for the Future. Münster: WTM, 2022, s. 75-80. ISBN 978-3-95987-217-1. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.37626/GA9783959872188.0.015.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Children with reduced cognitive effectivity, their problems and optimal way of education
Název česky Děti se sníženou kognitivní efektivitou, jejich problémy a optimální způsob výuky
Autoři BUDÍNOVÁ, Irena (203 Česká republika, garant, domácí) a Jitka PANÁČOVÁ (203 Česká republika, domácí).
Vydání Münster, The Mathematics Education for the Future Project. Proceedings of the 16th International Conference. Building on the Past to Prepare for the Future. od s. 75-80, 6 s. 2022.
Nakladatel WTM
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50302 Education, special
Stát vydavatele Německo
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14410/22:00126438
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-3-95987-217-1
Doi http://dx.doi.org/10.37626/GA9783959872188.0.015
Klíčová slova česky děti se sníženou kognitivní efektivitou; sčítání; násobení
Klíčová slova anglicky children with reduced cognitive effectivity; addition; multiplication
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Daniela Marcollová, učo 111148. Změněno: 28. 2. 2023 17:10.
Anotace
The contribution deals with children with reduced cognitive efficiency, their specific, and frequent difficulties in learning mathematics in the first years of education. Two case studies from longitudinal research on children with reduced cognitive efficiency will illustrate the specific ways in which reduced cognitive efficiency can manifest itself in mathematics, how children can be helped to overcome the mathematics curriculum. Problems in learning two basic arithmetic operations will be presented. The differentiation of teaching will be briefly introduced as an effective opportunity to work with these children.
Anotace česky
Článek se zabývá dětmi se sníženou kognitivní efektivitou, jejich specifiky, častými potížemi při učení matematice v prvních letech vzdělávání. Dvě případové studie z dlouhodobého výzkumu o dětech se sníženou kognitivní efektivitou ilustrují specifické projevy těchto potíží ve vzdělávání matematice. Článek uvádí náměty, jak je možné těmto dětem pomoci, aby zvládly základní aritmetické operace. Jako možná cesta výuky těchto dětí je stručně uvedena diferenciace výuky.
VytisknoutZobrazeno: 3. 9. 2024 09:19