D 2022

Children with reduced cognitive effectivity, their problems and optimal way of education

BUDÍNOVÁ, Irena a Jitka PANÁČOVÁ

Základní údaje

Originální název

Children with reduced cognitive effectivity, their problems and optimal way of education

Název česky

Děti se sníženou kognitivní efektivitou, jejich problémy a optimální způsob výuky

Autoři

BUDÍNOVÁ, Irena (203 Česká republika, garant, domácí) a Jitka PANÁČOVÁ (203 Česká republika, domácí)

Vydání

Münster, The Mathematics Education for the Future Project. Proceedings of the 16th International Conference. Building on the Past to Prepare for the Future. od s. 75-80, 6 s. 2022

Nakladatel

WTM

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50302 Education, special

Stát vydavatele

Německo

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14410/22:00126438

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-3-95987-217-1

Klíčová slova česky

děti se sníženou kognitivní efektivitou; sčítání; násobení

Klíčová slova anglicky

children with reduced cognitive effectivity; addition; multiplication

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 28. 2. 2023 17:10, Mgr. Daniela Marcollová

Anotace

V originále

The contribution deals with children with reduced cognitive efficiency, their specific, and frequent difficulties in learning mathematics in the first years of education. Two case studies from longitudinal research on children with reduced cognitive efficiency will illustrate the specific ways in which reduced cognitive efficiency can manifest itself in mathematics, how children can be helped to overcome the mathematics curriculum. Problems in learning two basic arithmetic operations will be presented. The differentiation of teaching will be briefly introduced as an effective opportunity to work with these children.

Česky

Článek se zabývá dětmi se sníženou kognitivní efektivitou, jejich specifiky, častými potížemi při učení matematice v prvních letech vzdělávání. Dvě případové studie z dlouhodobého výzkumu o dětech se sníženou kognitivní efektivitou ilustrují specifické projevy těchto potíží ve vzdělávání matematice. Článek uvádí náměty, jak je možné těmto dětem pomoci, aby zvládly základní aritmetické operace. Jako možná cesta výuky těchto dětí je stručně uvedena diferenciace výuky.