2022
Children with reduced cognitive effectivity, their problems and optimal way of education
BUDÍNOVÁ, Irena a Jitka PANÁČOVÁZákladní údaje
Originální název
Children with reduced cognitive effectivity, their problems and optimal way of education
Název česky
Děti se sníženou kognitivní efektivitou, jejich problémy a optimální způsob výuky
Autoři
BUDÍNOVÁ, Irena (203 Česká republika, garant, domácí) a Jitka PANÁČOVÁ (203 Česká republika, domácí)
Vydání
Münster, The Mathematics Education for the Future Project. Proceedings of the 16th International Conference. Building on the Past to Prepare for the Future. od s. 75-80, 6 s. 2022
Nakladatel
WTM
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50302 Education, special
Stát vydavatele
Německo
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14410/22:00126438
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-3-95987-217-1
Klíčová slova česky
děti se sníženou kognitivní efektivitou; sčítání; násobení
Klíčová slova anglicky
children with reduced cognitive effectivity; addition; multiplication
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 28. 2. 2023 17:10, Mgr. Daniela Marcollová
V originále
The contribution deals with children with reduced cognitive efficiency, their specific, and frequent difficulties in learning mathematics in the first years of education. Two case studies from longitudinal research on children with reduced cognitive efficiency will illustrate the specific ways in which reduced cognitive efficiency can manifest itself in mathematics, how children can be helped to overcome the mathematics curriculum. Problems in learning two basic arithmetic operations will be presented. The differentiation of teaching will be briefly introduced as an effective opportunity to work with these children.
Česky
Článek se zabývá dětmi se sníženou kognitivní efektivitou, jejich specifiky, častými potížemi při učení matematice v prvních letech vzdělávání. Dvě případové studie z dlouhodobého výzkumu o dětech se sníženou kognitivní efektivitou ilustrují specifické projevy těchto potíží ve vzdělávání matematice. Článek uvádí náměty, jak je možné těmto dětem pomoci, aby zvládly základní aritmetické operace. Jako možná cesta výuky těchto dětí je stručně uvedena diferenciace výuky.