D 2022

Teaching in multicontextual envirnoment

WALLETZKÝ, Leonard a Zuzana SCHWARZOVÁ

Základní údaje

Originální název

Teaching in multicontextual envirnoment

Autoři

WALLETZKÝ, Leonard (203 Česká republika, garant, domácí) a Zuzana SCHWARZOVÁ (703 Slovensko, domácí)

Vydání

Valencia, Spain, INTED2022 Proceedings, od s. 5616-5622, 7 s. 2022

Nakladatel

IATED

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

10201 Computer sciences, information science, bioinformatics

Stát vydavatele

Španělsko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

elektronická verze "online"

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14330/22:00126450

Organizační jednotka

Fakulta informatiky

ISBN

978-84-09-37758-9

ISSN

Klíčová slova anglicky

multicontextual environment; service science

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 6. 4. 2023 09:29, RNDr. Pavel Šmerk, Ph.D.

Anotace

V originále

We live in a time where teachers and lecturers need to cope with new coming challenges. Deeply focused experts are confronted with the fact that knowledge and information from different domains are intertwined in real projects more than ever. For example - artificial intelligence augmented and virtual reality are all used in medicine, expertise in management and marketing needs to be mixed with knowledge of construction, etc. Generally, the main task of education, especially higher education, is to teach students to understand, analyze and solve complex tasks and problems. The paper focuses on a specific example of this phenomenon which is teaching information and communication technology (ICT) with a big overlap to service design. The main motivation is to improve the study curricula to help the students implement ICT in real projects properly. For that, they need to understand the complexity of the problem and be able to analyze the source of the problem from different contexts. The researchers at the Faculty of informatics at Masaryk University in Brno, CZ have developed a comprehensive theoretical framework that should be used for leading the process to solve this problem. The paper will present the results of a survey among the students on how they understand the analytics tools of decomposing a multicontextual service. Next, the paper will introduce the main insights of the way on how to improve the study materials and teaching focus to achieve a better understanding of the practical impacts of the framework. The main value of the paper will be the overview of the principles the tutors should follow to acquire a better understanding of multicontextual environments and their peculiarities.

Návaznosti

MUNI/A/1195/2021, interní kód MU
Název: Aplikovaný výzkum v oblastech vyhledávání, analýz a vizualizací rozsáhlých dat, zpracování přirozeného jazyka a aplikované umělé inteligence
Investor: Masarykova univerzita, Aplikovaný výzkum v oblastech vyhledávání, analýz a vizualizací rozsáhlých dat, zpracování přirozeného jazyka a aplikované umělé inteligence