NOVOTNÁ, Markéta a Josef KUNC. Balloon Tourism. Online. In Dimitrios Buhalis. Encyclopedia of Tourism Management and Marketing. 1. vyd. Cheltenham, UK: Edward Elgar Publishing, 2022, s. 251-254. Geography, Planning & Tourism Encyclopedia. ISBN 978-1-80037-747-9. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.4337/9781800377486.balloon.tourism.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Balloon Tourism
Autoři NOVOTNÁ, Markéta (203 Česká republika, garant, domácí) a Josef KUNC (203 Česká republika, domácí).
Vydání 1. vyd. Cheltenham, UK, Encyclopedia of Tourism Management and Marketing, od s. 251-254, 4 s. Geography, Planning & Tourism Encyclopedia, 2022.
Nakladatel Edward Elgar Publishing
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50204 Business and management
Stát vydavatele Velká Británie a Severní Irsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání elektronická verze "online"
WWW odkaz na kapitolu
Kód RIV RIV/00216224:14560/22:00126514
Organizační jednotka Ekonomicko-správní fakulta
ISBN 978-1-80037-747-9
Doi http://dx.doi.org/10.4337/9781800377486.balloon.tourism
Klíčová slova anglicky Tourism Encyclopedia; Tourism Management; Tourism Marketing; Tourist; Travel
Štítky topvydavatel
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Pavlína Kurková, učo 368752. Změněno: 21. 3. 2023 10:51.
Anotace
Ballooning, alternatively also balloon flying or riding, can be defined as an aerial tourism activity. Balloons flights take place in popular tourist areas with concentrated natural or cultural-historic attractiveness, for example, in European and Mediterranean space. In a broader context, balloon tourism can be defined as a segment of niche tourism. It is set into the macro-niche category of sport and adventure tourism. At the same time, it can be perceived as a part of nature-based tourism. Ballooning itself can be combined with other adventure activities. Romantic dining and gourmet experiences can be incorporated. Motivations for this form of tourism are connected to behavioural transformation and emphasis on experiences. The search for experiences can lead to moving from commodified mainstream types of tourism to tailor-made and unique activities. This form of tourism attracts high-spending tourists. It can significantly contribute to destination development and create a competitive advantage for destinations. Destination image, however, can be affected by any incident in ballooning. To ensure passengers safety, balloon manufacturers must meet the required manufacturing standards and technological parameters. Similarly, hot air balloons operators and commercial balloon pilots are regulated by different institutional and legal instruments valid at a national or international level.
Návaznosti
MUNI/FR/1104/2019, interní kód MUNázev: Projektově orientovanou výukou k posílení udržitelnosti (Akronym: PROUDR)
Investor: Masarykova univerzita, Projektově orientovanou výukou k posílení udržitelnosti
VytisknoutZobrazeno: 27. 7. 2024 23:29