VOLDÁNOVÁ, Žaneta. Vliv výuky pragmatiky na rozvoj písemných dovedností studentů angličtiny : výsledky pilotního výzkumu. In 8. medzinárodná konferencia doktorandov filologických odborov. 2022.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Vliv výuky pragmatiky na rozvoj písemných dovedností studentů angličtiny : výsledky pilotního výzkumu
Název anglicky The effect of pragmatics instruction on the development of the writing skills of students of English : pilot research results
Autoři VOLDÁNOVÁ, Žaneta.
Vydání 8. medzinárodná konferencia doktorandov filologických odborov, 2022.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Slovensko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky výuka pragmatiky; písemné dovednosti; písemná komunikace; angličtina jako cizí jazyk; výuka cizího jazyka; pilotní výzkum; kvaziexperiment
Klíčová slova anglicky pragmatics instruction; writing skills; written communication; English as a foreign language; teaching a foreign language; pilot research; quasi-experiment
Příznaky Mezinárodní význam
Změnil Změnila: Mgr. Žaneta Voldánová, učo 437438. Změněno: 26. 1. 2023 14:25.
Anotace
Prezentace shrnula výsledky pilotního výzkumu provedeného u studentů angličtiny jako cizího jazyka, konkrétně studentů učitelství pro 1. stupeň ZŠ. Ze závěrů vyvozených z dat shromážděných prostřednictvím kvaziexperimentu vyplývá, že výuka pragmatiky přispívá k rozvoji písemných dovedností studentů a že sami studenti mají k výuce pragmatiky a jejímu vlivu na jejich písemné dovednosti kladný postoj.
Anotace anglicky
The presentation summmarised the results of the pilot research conducted with students of English as a foreign language, particularly students of the Primary School Teacher Training programme. The conclusions drawn from the data collected in the quasi-experiment indicate that pragmatics instruction contributes to the development of students' writing skills and that they have a positive attitude towards pragmatics instruction and its effect on their writing skills.
Návaznosti
MUNI/A/1305/2021, interní kód MUNázev: Výzkum v didaktice cizích jazyků (Akronym: AKTEV XI)
Investor: Masarykova univerzita, Výzkum v didaktice cizích jazyků
VytisknoutZobrazeno: 10. 10. 2024 21:24