JIREČEK, Miroslav a Tereza ČEŠKOVÁ. Integration of Natural and Social Sciences Subject Matter in Czech Primary Curricula: Historical and Current Perspective. In European Conference on Educational Research - ECER 2022, Yerevan (in-person). Education in a Changing World: The impact of global realities on the prospects and experiences of educational research. 2022.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Integration of Natural and Social Sciences Subject Matter in Czech Primary Curricula: Historical and Current Perspective
Název česky Integrace učiva přírodních a společenských věd v českém primárním kurikulu: pohled do minulosti a současnosti
Autoři JIREČEK, Miroslav a Tereza ČEŠKOVÁ.
Vydání European Conference on Educational Research - ECER 2022, Yerevan (in-person). Education in a Changing World: The impact of global realities on the prospects and experiences of educational research, 2022.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky Člověk a jeho svět, ŠVP, RVP, kurikulum, 1. stupeň, vlastivěda
Klíčová slova anglicky Humans and their world, School educational programme, Framework educational programm, curriculum, primary education, primary geography, primary history
Změnil Změnil: Mgr. Miroslav Jireček, Ph.D., učo 135695. Změněno: 28. 8. 2022 11:09.
Anotace česky
Příspěvek představuje výsledky analýzy školních vzdělávacích programů prvních stupňů základních škol z hlediska vzdělávací oblasti Člověk a jeho svět, zejména jeho historické a geografické složky. Analýza sleduje, zda je toto učivo vyučováno v rámci „tradičního“ vyučovacího předmětu vlastivěda, nebo zda je integrováno do jiných předmětů. Snaží se zachytit také časové dotace, které jsou této vzdělávací oblasti/předmětu věnovány v jednotlivých ročnících, případně komparovat důraz kladený na složku historickou a geografickou a také porovnat dotaci této vzdělávací oblasti s časovou dotací věnovanou přírodovědnému vzdělávání (tradičně předmět přírodověda ve 4. a 5. ročníku). Výsledky analýzy jsou diskutovány v širších souvislostech. Analýza tak zachycuje současný stav před implementací revize Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání, kde dochází ke škrtům učiva i minimální časové dotace sledované vzdělávací oblasti. Cílem je zachytit současný stav pro možné budoucí srovnání.
VytisknoutZobrazeno: 20. 7. 2024 19:29