2022
Každodenní život učitelů a žáků zlínské průmyslové školy v letech 1939-1941
KOLUMBER, TerezaZákladní údaje
Originální název
Každodenní život učitelů a žáků zlínské průmyslové školy v letech 1939-1941
Název česky
Každodenní život učitelů a žáků zlínské průmyslové školy v letech 1939-1941
Název anglicky
The Daily Life of the Teachers of the Zlín Industrial School in the Years 1939-1941
Autoři
KOLUMBER, Tereza (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Trnava, Juvenilia Paedagogica 2022: Zborník príspevkov: Aktuálne teoretické a výskumné otázky pedagogiky v konceptoch dizertačných prác doktorandov z konferencie s medzinárodnou účasťou konanej dňa 11.02.2022 pod záštitou dekanky Pedagogickej fakulty, od s. 101-107, 7 s. 2022
Nakladatel
Trnavská univerzita v Trnave
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele
Slovensko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
elektronická verze "online"
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14210/22:00126524
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
ISBN
978-80-568-0503-9
Klíčová slova česky
průmyslová škola; Baťa; protektorát; každodennost
Klíčová slova anglicky
Industrial School; Bata; Protectorate; Everyday Life
Štítky
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 19. 3. 2023 21:33, Mgr. Bc. Libor Juhaňák, Ph.D.
V originále
Se vznikem Protektorátu Čechy a Morava se zásadně změnila situace ve školství v kontextu organizačních a pedagogických změn. Určité proměně se nevyhnulo ani baťovské odborné školství. Tématem příspěvku je problematika života zlínské průmyslové školy v období druhé světové války. Konkrétním cílem je prozkoumat a interpretovat vznik a organizaci Průmyslové školy Zlín a proměnu života žáků a učitelů v letech 1939 až 1941. Příspěvek vychází z historiografického přístupu dějiny každodennosti, přičemž hlavním zdrojem informací se staly archivní materiály uložené ve Státním okresním archivu Zlín.
Anglicky
The establishment of the Protectorate of Bohemia and Moravia changed the situation in education fundamentally in the context of organizational and pedagogical changes. Either the Baťa vocational education did not escape a transformation. The topic of the contribution is the issue of the life of the industrial school in Zlín during the WWII. The specific goal is to examine and interpret the establishment and organization of the Zlín Industrial School and the transformation of the lives of pupils and teachers between 1939 and 1941. The contribution is based on a historiographical approach to the history of everyday life, where the main source of pieces of information were materials from the State Archive in Zlín.
Návaznosti
MUNI/A/1354/2021, interní kód MU |
|