KOLUMBER, Tereza. Fronta se blíží: poslední školní rok v protektorátním Zlíně. In Proměny výchovy a vzdělávání a jejich reflexe v pedagogickém výzkumu. 2022. ISBN 978-80-280-0090-5.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Fronta se blíží: poslední školní rok v protektorátním Zlíně
Název česky Fronta se blíží: poslední školní rok v protektorátním Zlíně
Název anglicky The Front Is Coming: The Last School Year in Protectorate Zlín
Autoři KOLUMBER, Tereza.
Vydání Proměny výchovy a vzdělávání a jejich reflexe v pedagogickém výzkumu, 2022.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Konferenční abstrakt
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Organizační jednotka Filozofická fakulta
ISBN 978-80-280-0090-5
Klíčová slova česky protektorát, druhá světová válka, omezení výuky, průmyslová škola
Klíčová slova anglicky Protectorate, World War II, School Restrictions, Industrial School
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Tereza Kolumber, učo 447661. Změněno: 28. 8. 2022 17:26.
Anotace
Příspěvek se zaměřuje na problematiku výuky ve specifických podmínkách posledního školního roku druhé světové války. Cílem je popsat organizaci výuky a školního roku 1944/45 na příkladu Průmyslové školy ve Zlíně. Snaha o udržení běžného školního roku je v důsledku blížící se fronty konfrontována s citelnými zásahy, které přinášejí zákopové práce, hrozby leteckých náletů, zákazy shromažďování a zábor školních budov pro vojenské účely.
Anotace anglicky
The Baťa education system has become the subject of Czech and foreign studies. However, this research has not provided focused insight into foreign language teaching, which plays a vital role in its interests due to its global ex‐ pansion. Future graduates of supported schools would have communication abilities like native speakers, which could be valuable for activities abroad. The multinational company realized that it was not sufficient to support adult and therefore, its concerns were mainly projected in the 1930s in the establishment of the Private Foreign Language Citizen School, where most subjects were taught by native speakers in English, German and French.
Návaznosti
MUNI/A/1485/2021, interní kód MUNázev: K možnostem zkoumání různých faktorů výuky na procesy učení (Akronym: faktory učení)
Investor: Masarykova univerzita, K možnostem zkoumání různých faktorů výuky na procesy učení
VytisknoutZobrazeno: 8. 10. 2024 04:18