Fronta se blíží: poslední školní rok v protektorátním Zlíně
KOLUMBER, Tereza. Fronta se blíží: poslední školní rok v protektorátním Zlíně. In Proměny výchovy a vzdělávání a jejich reflexe v pedagogickém výzkumu. 2022. ISBN 978-80-280-0090-5. |
Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Základní údaje | |
---|---|
Originální název | Fronta se blíží: poslední školní rok v protektorátním Zlíně |
Název česky | Fronta se blíží: poslední školní rok v protektorátním Zlíně |
Název anglicky | The Front Is Coming: The Last School Year in Protectorate Zlín |
Autoři | KOLUMBER, Tereza. |
Vydání | Proměny výchovy a vzdělávání a jejich reflexe v pedagogickém výzkumu, 2022. |
Další údaje | |
---|---|
Originální jazyk | čeština |
Typ výsledku | Konferenční abstrakt |
Obor | 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems] |
Stát vydavatele | Česká republika |
Utajení | není předmětem státního či obchodního tajemství |
WWW | URL |
Organizační jednotka | Filozofická fakulta |
ISBN | 978-80-280-0090-5 |
Klíčová slova česky | protektorát, druhá světová válka, omezení výuky, průmyslová škola |
Klíčová slova anglicky | Protectorate, World War II, School Restrictions, Industrial School |
Příznaky | Mezinárodní význam, Recenzováno |
Změnil | Změnila: Mgr. Tereza Kolumber, učo 447661. Změněno: 28. 8. 2022 17:26. |
Anotace |
---|
Příspěvek se zaměřuje na problematiku výuky ve specifických podmínkách posledního školního roku druhé světové války. Cílem je popsat organizaci výuky a školního roku 1944/45 na příkladu Průmyslové školy ve Zlíně. Snaha o udržení běžného školního roku je v důsledku blížící se fronty konfrontována s citelnými zásahy, které přinášejí zákopové práce, hrozby leteckých náletů, zákazy shromažďování a zábor školních budov pro vojenské účely. |
Anotace anglicky |
---|
The Baťa education system has become the subject of Czech and foreign studies. However, this research has not provided focused insight into foreign language teaching, which plays a vital role in its interests due to its global ex‐ pansion. Future graduates of supported schools would have communication abilities like native speakers, which could be valuable for activities abroad. The multinational company realized that it was not sufficient to support adult and therefore, its concerns were mainly projected in the 1930s in the establishment of the Private Foreign Language Citizen School, where most subjects were taught by native speakers in English, German and French. |
Návaznosti | |
---|---|
MUNI/A/1485/2021, interní kód MU | Název: K možnostem zkoumání různých faktorů výuky na procesy učení (Akronym: faktory učení) |
Investor: Masarykova univerzita, K možnostem zkoumání různých faktorů výuky na procesy učení |
VytisknoutZobrazeno: 8. 10. 2024 04:18