2022
Mali by sme platiť študentom za prospech? Systematická prehľadová štúdia vplyvu finančných stimulov na akademickú úspešnosť vysokoškolských študentov
LINTNER, TomášZákladní údaje
Originální název
Mali by sme platiť študentom za prospech? Systematická prehľadová štúdia vplyvu finančných stimulov na akademickú úspešnosť vysokoškolských študentov
Název anglicky
Should we pay students for success? A systematic review on the relationship between financial incentives for students and achievement in higher education
Autoři
LINTNER, Tomáš (703 Slovensko, garant, domácí)
Vydání
Brno, Sborník příspěvků XXX. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu, od s. 188-191, 4 s. 2022
Nakladatel
Česká asociace pedagogického výzkumu
Další údaje
Jazyk
slovenština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
elektronická verze "online"
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14210/22:00126557
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
ISBN
978-80-280-0090-5
Klíčová slova česky
terciárne vzdelávanie; akademická úspešnosť; finančné stimuly
Klíčová slova anglicky
higher education; academic achievement; financial incentives
Štítky
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 3. 4. 2023 15:51, Mgr. et Mgr. Lucie Racyn
V originále
Mnohé univerzity odmeňujú svojich študentov za dobrý prospech. Niektoré tak robia meritórne ako odmenu za dobrú prácu, iné explicitne s úmyslom zvýšiť motiváciu študentov a v konečnom dôsledku zvýšiť ich študijnú úspešnosť. Otázka či finančné stimuly za prospech u vysokoškolských študentov vedú k pozitívnym zmenám – či otázka za akých podmienok finančné stimuly fungujú – však nie sú jednoznačne zodpovedané. Tento príspevok si kladie za cieľ formou syntézy doterajšieho experimentálneho výskumu adresovať problematiku vplyvu finančných stimulov na akademickú úspešnosť vysokoškolských študentov.
Anglicky
Many universities reward their students for good achievement. Some unviersities do so out of the principle of rewarding students for their merit, some do so with an explicit intention of improving students’ motivation and ultimately students’ achievement. However, the question of whether financial incentives lead to higher achievement or the question what context financial incentives work in remain largely unanswered. This study aims to address the problematics of financial incentives influencing academic achievement in higher education employing systematic review of experimental studies.
Návaznosti
MUNI/A/1411/2021, interní kód MU |
|