D 2022

Mali by sme platiť študentom za prospech? Systematická prehľadová štúdia vplyvu finančných stimulov na akademickú úspešnosť vysokoškolských študentov

LINTNER, Tomáš

Základní údaje

Originální název

Mali by sme platiť študentom za prospech? Systematická prehľadová štúdia vplyvu finančných stimulov na akademickú úspešnosť vysokoškolských študentov

Název anglicky

Should we pay students for success? A systematic review on the relationship between financial incentives for students and achievement in higher education

Autoři

LINTNER, Tomáš (703 Slovensko, garant, domácí)

Vydání

Brno, Sborník příspěvků XXX. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu, od s. 188-191, 4 s. 2022

Nakladatel

Česká asociace pedagogického výzkumu

Další údaje

Jazyk

slovenština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

elektronická verze "online"

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14210/22:00126557

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

ISBN

978-80-280-0090-5

Klíčová slova česky

terciárne vzdelávanie; akademická úspešnosť; finančné stimuly

Klíčová slova anglicky

higher education; academic achievement; financial incentives

Štítky

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 3. 4. 2023 15:51, Mgr. et Mgr. Lucie Racyn

Anotace

V originále

Mnohé univerzity odmeňujú svojich študentov za dobrý prospech. Niektoré tak robia meritórne ako odmenu za dobrú prácu, iné explicitne s úmyslom zvýšiť motiváciu študentov a v konečnom dôsledku zvýšiť ich študijnú úspešnosť. Otázka či finančné stimuly za prospech u vysokoškolských študentov vedú k pozitívnym zmenám – či otázka za akých podmienok finančné stimuly fungujú – však nie sú jednoznačne zodpovedané. Tento príspevok si kladie za cieľ formou syntézy doterajšieho experimentálneho výskumu adresovať problematiku vplyvu finančných stimulov na akademickú úspešnosť vysokoškolských študentov.

Anglicky

Many universities reward their students for good achievement. Some unviersities do so out of the principle of rewarding students for their merit, some do so with an explicit intention of improving students’ motivation and ultimately students’ achievement. However, the question of whether financial incentives lead to higher achievement or the question what context financial incentives work in remain largely unanswered. This study aims to address the problematics of financial incentives influencing academic achievement in higher education employing systematic review of experimental studies.

Návaznosti

MUNI/A/1411/2021, interní kód MU
Název: Pedagogický a andragogický výzkum vysokého školství (Akronym: Výzkum vysokého školství)
Investor: Masarykova univerzita, Pedagogický a andragogický výzkum vysokého školství