LINTNER, Tomáš. Mali by sme platiť študentom za prospech? Systematická prehľadová štúdia vplyvu finančných stimulov na akademickú úspešnosť vysokoškolských študentov. Online. In Sborník příspěvků XXX. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu. Brno: Česká asociace pedagogického výzkumu, 2022, s. 188-191. ISBN 978-80-280-0090-5.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Mali by sme platiť študentom za prospech? Systematická prehľadová štúdia vplyvu finančných stimulov na akademickú úspešnosť vysokoškolských študentov
Název anglicky Should we pay students for success? A systematic review on the relationship between financial incentives for students and achievement in higher education
Autoři LINTNER, Tomáš (703 Slovensko, garant, domácí).
Vydání Brno, Sborník příspěvků XXX. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu, od s. 188-191, 4 s. 2022.
Nakladatel Česká asociace pedagogického výzkumu
Další údaje
Originální jazyk slovenština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání elektronická verze "online"
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14210/22:00126557
Organizační jednotka Filozofická fakulta
ISBN 978-80-280-0090-5
Klíčová slova česky terciárne vzdelávanie; akademická úspešnosť; finančné stimuly
Klíčová slova anglicky higher education; academic achievement; financial incentives
Štítky rivok
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. et Mgr. Lucie Racyn, učo 445546. Změněno: 3. 4. 2023 15:51.
Anotace
Mnohé univerzity odmeňujú svojich študentov za dobrý prospech. Niektoré tak robia meritórne ako odmenu za dobrú prácu, iné explicitne s úmyslom zvýšiť motiváciu študentov a v konečnom dôsledku zvýšiť ich študijnú úspešnosť. Otázka či finančné stimuly za prospech u vysokoškolských študentov vedú k pozitívnym zmenám – či otázka za akých podmienok finančné stimuly fungujú – však nie sú jednoznačne zodpovedané. Tento príspevok si kladie za cieľ formou syntézy doterajšieho experimentálneho výskumu adresovať problematiku vplyvu finančných stimulov na akademickú úspešnosť vysokoškolských študentov.
Anotace anglicky
Many universities reward their students for good achievement. Some unviersities do so out of the principle of rewarding students for their merit, some do so with an explicit intention of improving students’ motivation and ultimately students’ achievement. However, the question of whether financial incentives lead to higher achievement or the question what context financial incentives work in remain largely unanswered. This study aims to address the problematics of financial incentives influencing academic achievement in higher education employing systematic review of experimental studies.
Návaznosti
MUNI/A/1411/2021, interní kód MUNázev: Pedagogický a andragogický výzkum vysokého školství (Akronym: Výzkum vysokého školství)
Investor: Masarykova univerzita, Pedagogický a andragogický výzkum vysokého školství
VytisknoutZobrazeno: 8. 10. 2024 04:18