2023
Beyond stealing : The determinants/motivations of Czech audiences to pay for audiovisual content.
JANSOVÁ, Iveta, Alena MACKOVÁ, Charles Michael ELAVSKY a Jakub MACEKZákladní údaje
Originální název
Beyond stealing : The determinants/motivations of Czech audiences to pay for audiovisual content.
Autoři
JANSOVÁ, Iveta (203 Česká republika, garant, domácí), Alena MACKOVÁ (203 Česká republika, domácí), Charles Michael ELAVSKY (840 Spojené státy, domácí) a Jakub MACEK (203 Česká republika, domácí)
Vydání
Critical Studies in Television, London, SAGE Publications, 2023, 1749-6020
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50802 Media and socio-cultural communication
Stát vydavatele
Velká Británie a Severní Irsko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Impakt faktor
Impact factor: 1.000 v roce 2022
Kód RIV
RIV/00216224:14230/23:00130009
Organizační jednotka
Fakulta sociálních studií
UT WoS
000843882800001
Klíčová slova anglicky
post-televisual audience; convergent audience; piracy; streaming; audiovisual content; motivations to pay; determinants to pay
Štítky
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 24. 11. 2023 11:28, Mgr. Blanka Farkašová
Anotace
V originále
In the context of constantly changing media communication and the behavior of different actors engaging it, our paper seeks to map current transformations and adaptations to changes within Czech audiences with a special interest in their media routines and strategies for choosing media sources. As it still remains rather unclear how the post-televisual audience members decide regarding content sources, platforms or services, our main aim is to discover on what basis audiences decide to use or avoid either illegal or non-authorized content sources or legal or paid services. To do so, we examined two datasets, namely semi-structured interviews with audiences and survey on Czech adult population. As the Czech industry media market is rather small and conservative with notable changes in online sector largely occurring within the last five years, Czech audiences represent an important and unique population for the study of differences between paying and non-paying post-televisual audiences.
Návaznosti
GA18-19278S, projekt VaV |
| ||
MUNI/A/1503/2021, interní kód MU |
|