J 2023

Beyond stealing : The determinants/motivations of Czech audiences to pay for audiovisual content.

JANSOVÁ, Iveta, Alena MACKOVÁ, Charles Michael ELAVSKY a Jakub MACEK

Základní údaje

Originální název

Beyond stealing : The determinants/motivations of Czech audiences to pay for audiovisual content.

Autoři

JANSOVÁ, Iveta (203 Česká republika, garant, domácí), Alena MACKOVÁ (203 Česká republika, domácí), Charles Michael ELAVSKY (840 Spojené státy, domácí) a Jakub MACEK (203 Česká republika, domácí)

Vydání

Critical Studies in Television, London, SAGE Publications, 2023, 1749-6020

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50802 Media and socio-cultural communication

Stát vydavatele

Velká Británie a Severní Irsko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Impakt faktor

Impact factor: 1.000 v roce 2022

Kód RIV

RIV/00216224:14230/23:00130009

Organizační jednotka

Fakulta sociálních studií

UT WoS

000843882800001

Klíčová slova anglicky

post-televisual audience; convergent audience; piracy; streaming; audiovisual content; motivations to pay; determinants to pay

Štítky

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 24. 11. 2023 11:28, Mgr. Blanka Farkašová

Anotace

V originále

In the context of constantly changing media communication and the behavior of different actors engaging it, our paper seeks to map current transformations and adaptations to changes within Czech audiences with a special interest in their media routines and strategies for choosing media sources. As it still remains rather unclear how the post-televisual audience members decide regarding content sources, platforms or services, our main aim is to discover on what basis audiences decide to use or avoid either illegal or non-authorized content sources or legal or paid services. To do so, we examined two datasets, namely semi-structured interviews with audiences and survey on Czech adult population. As the Czech industry media market is rather small and conservative with notable changes in online sector largely occurring within the last five years, Czech audiences represent an important and unique population for the study of differences between paying and non-paying post-televisual audiences.

Návaznosti

GA18-19278S, projekt VaV
Název: Praxe a morální politika kopírování a stahování v České republice: Publika, autoři, producenti a distributoři
Investor: Grantová agentura ČR, Praxe a morální politika kopírování a stahování v České republice: Publika, autoři, producenti a distributoři
MUNI/A/1503/2021, interní kód MU
Název: Současné problémy výzkumu médií a jejich publik II
Investor: Masarykova univerzita, Současné problémy výzkumu médií a jejich publik II

Přiložené soubory