Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@article{2214529, author = {Syslová, Zora and Bejdáková, Sandra}, address = {Praha}, keywords = {Preschool education; team learning; professional portfolio; kindergarten management.}, language = {cze}, location = {Praha}, publisher = {Česká školní inspekce}, title = {Učitelka mateřské školy jako aktivní spolutvůrce kvality předškolního vzdělávání}, url = {https://www.kvalitniskola.cz/Namety,-inspirace,-aktuality/Priklady-z-inspirativni-praxe/PIP33/Ucitelka-materske-skoly-jako-aktivni-spolutvurce-k}, year = {2022} }
TY - JOUR ID - 2214529 AU - Syslová, Zora - Bejdáková, Sandra PY - 2022 TI - Učitelka mateřské školy jako aktivní spolutvůrce kvality předškolního vzdělávání PB - Česká školní inspekce CY - Praha KW - Preschool education KW - team learning KW - professional portfolio KW - kindergarten management. UR - https://www.kvalitniskola.cz/Namety,-inspirace,-aktuality/Priklady-z-inspirativni-praxe/PIP33/Ucitelka-materske-skoly-jako-aktivni-spolutvurce-k N2 - Příklad inspirativní praxe popisuje mateřskou školu, která svým charakterem představuje otevřené vztahy na pracovišti podporující týmové učení, výměnu a sdílení zkušeností z pedagogické činnosti učitelek. Ukazuje způsoby, jakými mohou učitelky převzít zodpovědnost za svůj profesní rozvoj a změnit zaběhnuté stereotypy vzdělávání dětí předškolního věku představující frontální způsob organizace řízených činností směrem k individualizaci předškolního vzdělávání. Příklad inspirativní praxe přináší doklady v podobě portfolií učitelek, videozáznamů jejich pedagogické činnosti, záznamů z pedagogických rad (včetně videozáznamu) a hospitací, jak lze v poměrně krátkém čase rozvinout profesní dovednosti učitelek, a tak zefektivnit předškolní vzdělávání s důrazem kladeným na osobnostní rozvoj každého dítěte. Výše zmíněné doklady odkrývají cestu, kterou ušla mateřská škola v posledních třech letech. Plasticky zobrazují změny v přístupech k dětem, které se týkají komunikace, diagnostických dovedností učitelek, způsobu plánování, organizace řízených a polořízených činností, řešení problémových situací atd. Klíčem k proměně profesních dovedností je schopnost učitelek reflektovat svoji profesionalitu a aktivně se spolupodílet na vytváření obrazu kvalitního vzdělávání v mateřské škole. To vše ovšem za vydatné podpory ze strany vedení mateřské školy. ER -
SYSLOVÁ, Zora a Sandra BEJDÁKOVÁ. \textit{Učitelka mateřské školy jako aktivní spolutvůrce kvality předškolního vzdělávání}. Praha: Česká školní inspekce, 2022.
|