ČEŠKOVÁ, Tereza a Miroslav JIREČEK. Přírodovědné a společenskovědní učivo v primárním vzdělávání: pohled do minulosti a současnosti kurikula. In ČAPV 2022. 2022.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Přírodovědné a společenskovědní učivo v primárním vzdělávání: pohled do minulosti a současnosti kurikula
Název česky Přírodovědné a společenskovědní učivo v primárním vzdělávání: pohled do minulosti a současnosti kurikula
Název anglicky Natural and social subject matter in primary curriculum: historical and current perspective
Autoři ČEŠKOVÁ, Tereza a Miroslav JIREČEK.
Vydání ČAPV 2022, 2022.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky prvouka, vlastivěda, přírodověda, primární vzdělávání, kurikulum, integrace
Klíčová slova anglicky natural science, social science, primary education, curriculum, intgration
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Tereza Češková, Ph.D., učo 209756. Změněno: 23. 2. 2023 17:41.
Anotace
Příspěvek je zaměřen na problematiku přírodovědného a společenskovědního učiva v českém primárním vzdělávání na úrovni projektovaného kurikula v minulosti (historicko-srovnávací analýza uč. plánů a osnov od r. 1918) i v současnosti (obsahová analýza ŠVP). Časová dotace pro toto učivo má klesající tendenci. Školy se i přes nové možnosti většinově drží tradičního neintegrovaného modelu výuky tohoto učiva. Školy, které integrují toto učivo, mu věnují většinově nižší časový prostor.
Anotace anglicky
The paper focuses on the issues of nature and social sciences in Czech primary education at the level of the projected curriculum in the past (historical-comparative analysis of curricula since 1918) and in the present (content analysis of SEP). The time allowance for this subject has a decreasing tendency. Despite the new possibilities, schools mostly adhere to the traditional non-integrated model of teaching this curriculum. Schools that integrate this curriculum usually devote less time to it.
VytisknoutZobrazeno: 29. 8. 2024 00:25