2022
Začínající učitel na prvním stupni ZŠ v tandemové výuce
HAVEL, Jiří, Teresa VICIANOVÁ a Alžběta JURASOVÁZákladní údaje
Originální název
Začínající učitel na prvním stupni ZŠ v tandemové výuce
Název česky
Začínající učitel na prvním stupni ZŠ v tandemové výuce
Název anglicky
Novice teacher in primary school co-teaching
Autoři
HAVEL, Jiří, Teresa VICIANOVÁ a Alžběta JURASOVÁ
Vydání
30. výroční konference ČAPV, 2022
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Konferenční abstrakt
Obor
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-280-0090-5
Klíčová slova česky
primární vzdělávání; začínající učitel; profesní socializace; tandemová výuka
Klíčová slova anglicky
primary education; novice teacher; professional socialization; co-teaching
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 1. 3. 2023 12:35, Mgr. Alžběta Jurasová
V originále
Případová studie má za cíl popsat význam tandemové výuky v oblasti profesní socializace začínajícího učitele na prvním stupni ZŠ. Studie představí případ specifické trojice a její zkušenosti s tandemovou výukou. Výzkumný vzorek je tvořen začínajícím učitelem ve spolupráci se dvěma zkušenými učiteli. Pro získání dat byly zvoleny metody polostrukturovaných rozhovorů a nestrukturovaného pozorování participantů při společném plánování, realizaci a evaluaci výuky. Interpretovaná data rozšíří poznání o tandemové výuce s přesahem do oblasti uvádění začínajících učitelů.
Anglicky
This case study aims to describe the role of co-teaching in the professional socialisation of a primary school novice teacher. The study is based on co-teaching experience of a novice and two experienced teachers. Data collection was carried out via semi-structured interviews and structured weeklong participant observation during lesson planning, instructional process, and its subsequent evaluation. The results will broaden the understanding of co-teaching, carrying certain lessons also for the induction of novice teachers.
Návaznosti
MUNI/A/1229/2021, interní kód MU |
|