a 2022

Začínající učitel na prvním stupni ZŠ v tandemové výuce

HAVEL, Jiří, Teresa VICIANOVÁ a Alžběta JURASOVÁ

Základní údaje

Originální název

Začínající učitel na prvním stupni ZŠ v tandemové výuce

Název česky

Začínající učitel na prvním stupni ZŠ v tandemové výuce

Název anglicky

Novice teacher in primary school co-teaching

Autoři

HAVEL, Jiří, Teresa VICIANOVÁ a Alžběta JURASOVÁ

Vydání

30. výroční konference ČAPV, 2022

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Konferenční abstrakt

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-280-0090-5

Klíčová slova česky

primární vzdělávání; začínající učitel; profesní socializace; tandemová výuka

Klíčová slova anglicky

primary education; novice teacher; professional socialization; co-teaching

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 1. 3. 2023 12:35, Mgr. Alžběta Jurasová

Anotace

V originále

Případová studie má za cíl popsat význam tandemové výuky v oblasti profesní socializace začínajícího učitele na prvním stupni ZŠ. Studie představí případ specifické trojice a její zkušenosti s tandemovou výukou. Výzkumný vzorek je tvořen začínajícím učitelem ve spolupráci se dvěma zkušenými učiteli. Pro získání dat byly zvoleny metody polostrukturovaných rozhovorů a nestrukturovaného pozorování participantů při společném plánování, realizaci a evaluaci výuky. Interpretovaná data rozšíří poznání o tandemové výuce s přesahem do oblasti uvádění začínajících učitelů.

Anglicky

This case study aims to describe the role of co-teaching in the professional socialisation of a primary school novice teacher. The study is based on co-teaching experience of a novice and two experienced teachers. Data collection was carried out via semi-structured interviews and structured weeklong participant observation during lesson planning, instructional process, and its subsequent evaluation. The results will broaden the understanding of co-teaching, carrying certain lessons also for the induction of novice teachers.

Návaznosti

MUNI/A/1229/2021, interní kód MU
Název: Podoby profesní spolupráce ve škole II - Vztahová dimenze spolupráce učitelů a pomáhajících profesí (Akronym: PPSV)
Investor: Masarykova univerzita, Podoby profesní spolupráce ve škole II - Vztahová dimenze spolupráce učitelů a pomáhajících profesí