HAVEL, Jiří, Teresa VICIANOVÁ a Alžběta JURASOVÁ. Začínající učitel na prvním stupni ZŠ v tandemové výuce. In 30. výroční konference ČAPV. 2022. ISBN 978-80-280-0090-5.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Začínající učitel na prvním stupni ZŠ v tandemové výuce
Název česky Začínající učitel na prvním stupni ZŠ v tandemové výuce
Název anglicky Novice teacher in primary school co-teaching
Autoři HAVEL, Jiří, Teresa VICIANOVÁ a Alžběta JURASOVÁ.
Vydání 30. výroční konference ČAPV, 2022.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Konferenční abstrakt
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-280-0090-5
Klíčová slova česky primární vzdělávání; začínající učitel; profesní socializace; tandemová výuka
Klíčová slova anglicky primary education; novice teacher; professional socialization; co-teaching
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Alžběta Jurasová, učo 451579. Změněno: 1. 3. 2023 12:35.
Anotace
Případová studie má za cíl popsat význam tandemové výuky v oblasti profesní socializace začínajícího učitele na prvním stupni ZŠ. Studie představí případ specifické trojice a její zkušenosti s tandemovou výukou. Výzkumný vzorek je tvořen začínajícím učitelem ve spolupráci se dvěma zkušenými učiteli. Pro získání dat byly zvoleny metody polostrukturovaných rozhovorů a nestrukturovaného pozorování participantů při společném plánování, realizaci a evaluaci výuky. Interpretovaná data rozšíří poznání o tandemové výuce s přesahem do oblasti uvádění začínajících učitelů.
Anotace anglicky
This case study aims to describe the role of co-teaching in the professional socialisation of a primary school novice teacher. The study is based on co-teaching experience of a novice and two experienced teachers. Data collection was carried out via semi-structured interviews and structured weeklong participant observation during lesson planning, instructional process, and its subsequent evaluation. The results will broaden the understanding of co-teaching, carrying certain lessons also for the induction of novice teachers.
Návaznosti
MUNI/A/1229/2021, interní kód MUNázev: Podoby profesní spolupráce ve škole II - Vztahová dimenze spolupráce učitelů a pomáhajících profesí (Akronym: PPSV)
Investor: Masarykova univerzita, Podoby profesní spolupráce ve škole II - Vztahová dimenze spolupráce učitelů a pomáhajících profesí
VytisknoutZobrazeno: 6. 5. 2024 01:15