HAVEL, Jiří, Teresa VICIANOVÁ and Alžběta JURASOVÁ. Začínající učitel na prvním stupni ZŠ v tandemové výuce (Novice teacher in primary school co-teaching). In 30. výroční konference ČAPV. 2022. ISBN 978-80-280-0090-5.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Začínající učitel na prvním stupni ZŠ v tandemové výuce
Name in Czech Začínající učitel na prvním stupni ZŠ v tandemové výuce
Name (in English) Novice teacher in primary school co-teaching
Authors HAVEL, Jiří, Teresa VICIANOVÁ and Alžběta JURASOVÁ.
Edition 30. výroční konference ČAPV, 2022.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Conference abstract
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-280-0090-5
Keywords (in Czech) primární vzdělávání; začínající učitel; profesní socializace; tandemová výuka
Keywords in English primary education; novice teacher; professional socialization; co-teaching
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Alžběta Jurasová, učo 451579. Changed: 1/3/2023 12:35.
Abstract
Případová studie má za cíl popsat význam tandemové výuky v oblasti profesní socializace začínajícího učitele na prvním stupni ZŠ. Studie představí případ specifické trojice a její zkušenosti s tandemovou výukou. Výzkumný vzorek je tvořen začínajícím učitelem ve spolupráci se dvěma zkušenými učiteli. Pro získání dat byly zvoleny metody polostrukturovaných rozhovorů a nestrukturovaného pozorování participantů při společném plánování, realizaci a evaluaci výuky. Interpretovaná data rozšíří poznání o tandemové výuce s přesahem do oblasti uvádění začínajících učitelů.
Abstract (in English)
This case study aims to describe the role of co-teaching in the professional socialisation of a primary school novice teacher. The study is based on co-teaching experience of a novice and two experienced teachers. Data collection was carried out via semi-structured interviews and structured weeklong participant observation during lesson planning, instructional process, and its subsequent evaluation. The results will broaden the understanding of co-teaching, carrying certain lessons also for the induction of novice teachers.
Links
MUNI/A/1229/2021, interní kód MUName: Podoby profesní spolupráce ve škole II - Vztahová dimenze spolupráce učitelů a pomáhajících profesí (Acronym: PPSV)
Investor: Masaryk University
PrintDisplayed: 26/5/2024 21:50