a 2022

Narativní identity aktérů ve vzdělávání na soukromých alternativních školách (sympozium)

LOJDOVÁ, Kateřina, Jana KRATOCHVÍLOVÁ, Jarmila BRADOVÁ, Lucie ŠKARKOVÁ, Kateřina VLČKOVÁ et. al.

Základní údaje

Originální název

Narativní identity aktérů ve vzdělávání na soukromých alternativních školách (sympozium)

Vydání

Konference České asociace pedagogického výzkumu (ČAPV), 2022

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Konferenční abstrakt

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 2. 9. 2022 22:17, doc. Mgr. Kateřina Lojdová, Ph.D.

Anotace

V originále

Sympozium prezentuje výsledky výzkumného projektu GA ČR řešeného na katedře pedagogiky PdF MU v Brně, který jsme řešili v letech 2020–2022. Zabývali jsme se aktuálním a přesto málo probádaným fenoménem soukro- mých alternativních škol. Komplexně jsme studovali dvě vybrané soukromé alternativní základní školy z hlediska aktérů, kteří na nich působí: učitelů, ředitelů, žáků a jejich rodičů. Pro hloubkové porozumění jsme zahrnuli do analýz také dokumenty vztahující se k těmto školám (kurikulární dokumenty, webové stránky a newslettery). Školám jsme se snažili porozumět přes tyto aktéry ve vzdělávání, zaměřili jsme se proto na jejich identity a způsob utváření identit. Zvolili jsme narativní design výzkumu. Data jsme sbírali hloubkovými rozhovo- ry, psanými narativy od žáků a pozorováním výuky s videozáznamem. Výsled- ky ukazují konstrukci jinakosti aktérů na soukromých školách a mohou přispět k debatě o sociální spravedlnosti ve vzdělávání.

Návaznosti

GA20-12828S, projekt VaV
Název: Narativní identity aktérů ve vzdělávání na soukromých alternativních školách
Investor: Grantová agentura ČR, Narativní identity aktérů ve vzdělávání na soukromých alternativních školách