2022
Narativní identity aktérů ve vzdělávání na soukromých alternativních školách (sympozium)
LOJDOVÁ, Kateřina, Jana KRATOCHVÍLOVÁ, Jarmila BRADOVÁ, Lucie ŠKARKOVÁ, Kateřina VLČKOVÁ et. al.Základní údaje
Originální název
Narativní identity aktérů ve vzdělávání na soukromých alternativních školách (sympozium)
Autoři
Vydání
Konference České asociace pedagogického výzkumu (ČAPV), 2022
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Konferenční abstrakt
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 2. 9. 2022 22:17, doc. Mgr. Kateřina Lojdová, Ph.D.
Anotace
V originále
Sympozium prezentuje výsledky výzkumného projektu GA ČR řešeného na katedře pedagogiky PdF MU v Brně, který jsme řešili v letech 2020–2022. Zabývali jsme se aktuálním a přesto málo probádaným fenoménem soukro- mých alternativních škol. Komplexně jsme studovali dvě vybrané soukromé alternativní základní školy z hlediska aktérů, kteří na nich působí: učitelů, ředitelů, žáků a jejich rodičů. Pro hloubkové porozumění jsme zahrnuli do analýz také dokumenty vztahující se k těmto školám (kurikulární dokumenty, webové stránky a newslettery). Školám jsme se snažili porozumět přes tyto aktéry ve vzdělávání, zaměřili jsme se proto na jejich identity a způsob utváření identit. Zvolili jsme narativní design výzkumu. Data jsme sbírali hloubkovými rozhovo- ry, psanými narativy od žáků a pozorováním výuky s videozáznamem. Výsled- ky ukazují konstrukci jinakosti aktérů na soukromých školách a mohou přispět k debatě o sociální spravedlnosti ve vzdělávání.
Návaznosti
GA20-12828S, projekt VaV |
|