LOJDOVÁ, Kateřina a Jana KRATOCHVÍLOVÁ. IDENTITA UČITELŮ A VÝUKOVÝ DISKURS: KDY PRŮVODCI PROVÁZEJÍ ŽÁKY? In XXX. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu (ČAPV). 2022.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název IDENTITA UČITELŮ A VÝUKOVÝ DISKURS: KDY PRŮVODCI PROVÁZEJÍ ŽÁKY?
Název anglicky IDENTITY OF TEACHERS AND INSTRUCTIONAL DISCOURSE: WHEN DO GUIDES GUIDE STUDENTS?
Autoři LOJDOVÁ, Kateřina a Jana KRATOCHVÍLOVÁ.
Vydání XXX. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu (ČAPV), 2022.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky identita učitel; výukový diskurs; narativní výzkum
Klíčová slova anglicky teacher identity; narrative inquiry; instructional design.
Změnil Změnila: doc. Mgr. Kateřina Lojdová, Ph.D., učo 100154. Změněno: 2. 9. 2022 22:25.
Anotace
Cílem příspěvku je popsat narativní identitu učitelů soukromé alternativní školy a její odraz ve výuce. Realizovali jsme hloubkové rozhovory se čtyřmi učiteli vybrané školy a zúčastněné pozorování s videozáznamem jejich výuky. Výsledky výzkumu ukazují narativně konstruovanou identitu průvodců a její otisk ve výuce. Identita průvodců je charakteristická individuálním přístupem a respektem k žákům. Ve výuce je naplňována jazykovými prostředky, pozico- váním učitele vůči žákům a didaktickými postupy.
Anotace anglicky
The aim of the paper is to describe the narrative identity of teachers in a private alternative school and the manifestation of this identity in their instruction. We conducted in-depth interviews with four teachers in a single institution as well as participatory observation with videorecording of their instruction. The outcomes show the narratively constructed identity of the teachers as being characterized by an individualised approach and respectful attitude towards students. This is reflected in their instruction through the language used, the positioning of the teacher with respect to the students, and didactic means.
Návaznosti
GA20-12828S, projekt VaVNázev: Narativní identity aktérů ve vzdělávání na soukromých alternativních školách
Investor: Grantová agentura ČR, Narativní identity aktérů ve vzdělávání na soukromých alternativních školách
VytisknoutZobrazeno: 4. 9. 2024 20:15