Začínající učitel na prvním stupni ZŠ v tandemové výuce
VICIANOVÁ, Teresa, Alžběta JURASOVÁ a Jiří HAVEL. Začínající učitel na prvním stupni ZŠ v tandemové výuce. In 30. výroční konference ČAPV. 2022. |
Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Základní údaje | |
---|---|
Originální název | Začínající učitel na prvním stupni ZŠ v tandemové výuce |
Název česky | Začínající učitel na prvním stupni ZŠ v tandemové výuce |
Název anglicky | Novice teacher in primary school co-teaching |
Autoři | VICIANOVÁ, Teresa, Alžběta JURASOVÁ a Jiří HAVEL. |
Vydání | 30. výroční konference ČAPV, 2022. |
Další údaje | |
---|---|
Originální jazyk | čeština |
Typ výsledku | Prezentace na konferencích |
Obor | 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems] |
Stát vydavatele | Česká republika |
Utajení | není předmětem státního či obchodního tajemství |
Organizační jednotka | Pedagogická fakulta |
Klíčová slova česky | primární vzdělávání; začínající učitel; profesní socializace; tandemová výuka |
Klíčová slova anglicky | primary education; novice teacher; professional socialization; co-teaching |
Příznaky | Recenzováno |
Změnil | Změnila: Mgr. Alžběta Jurasová, učo 451579. Změněno: 1. 3. 2023 12:34. |
Anotace |
---|
V prezentaci byl popsán význam tandemové výuky v oblasti profesní socializace začínajícího učitele na prvním stupni ZŠ, představen případ specifické trojice a její zkušenosti s tandemovou výukou (začínající učitel ve spolupráci se dvěma zkušenými učiteli). Pro získání dat byly zvoleny metody polostrukturovaných rozhovorů a nestrukturovaného pozorování participantů při společném plánování, realizaci a evaluaci výuky. Interpretovaná data rozšíří poznání o tandemové výuce s přesahem do oblasti uvádění začínajících učitelů. |
Anotace anglicky |
---|
This presentation aims to describe the role of co-teaching in the professional socialisation of a primary school novice teacher (co-teaching experience of a novice and two experienced teachers). Data collection was carried out via semi-structured interviews and structured weeklong participant observation during lesson planning, instructional process, and its subsequent evaluation. The results will broaden the understanding of co-teaching, carrying certain lessons also for the induction of novice teachers. |
Návaznosti | |
---|---|
MUNI/A/1229/2021, interní kód MU | Název: Podoby profesní spolupráce ve škole II - Vztahová dimenze spolupráce učitelů a pomáhajících profesí (Akronym: PPSV) |
Investor: Masarykova univerzita, Podoby profesní spolupráce ve škole II - Vztahová dimenze spolupráce učitelů a pomáhajících profesí |
VytisknoutZobrazeno: 15. 10. 2024 14:59