NEKARDOVÁ, Barbora. Mentoring mezi univerzitními učiteli jako cesta k posilování pedagogických kompetencí. In XXX. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu. 2022. ISBN 978-80-280-0090-5.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Mentoring mezi univerzitními učiteli jako cesta k posilování pedagogických kompetencí
Název česky Mentoring mezi univerzitními učiteli jako cesta k posilování pedagogických kompetencí
Název anglicky Mentoring among university teachers as a way towards strengthening pedagogical competences
Autoři NEKARDOVÁ, Barbora.
Vydání XXX. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu, 2022.
Další údaje
Typ výsledku Konferenční abstrakt
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Organizační jednotka Filozofická fakulta
ISBN 978-80-280-0090-5
Klíčová slova česky vysokoškolští učitelé; rozvoj pedagogických kompetencí; mentoring; polostrukturované rozhovory
Klíčová slova anglicky university teachers; development of pedagogical competences; mentoring; semi-structured interviews
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Barbora Nekardová, učo 437818. Změněno: 19. 12. 2022 11:39.
Anotace
Cílem výzkumu, z něhož vychází předběžné výsledky prezentovaných dat, je získat podrobný a mnoho zdrojový obraz o tom, k čemu dochází v procesu men- toringu mezi univerzitními učiteli a jaké jsou jeho dopady. Data jsou získávána prostřednictvím spolupráce se 3 dvojicemi učitelů z Masarykovy univerzity v Brně za pomoci několika technik sběru dat (audionahrávky setkání, polostruk- turované rozhovory, nestrukturované pozorování a další). Polostrukturované rozhovory zaměřené na zjištění očekávání od vzájemné spolupráce a následné reflektivní rozhovory (s mentorem a menteem zvlášť) představují hlavní datový materiál prezentovaný v tomto příspěvku. Výsledky identifikují zakázku, kterou mentorování učitelé do mentoringu přinášejí a reflexi jejího naplnění. Současně výsledky poukazují na přínosy mentoringu pro mentory i mentorované učitele.
Anotace česky
Cílem výzkumu, z něhož vychází předběžné výsledky prezentovaných dat, je získat podrobný a mnoho zdrojový obraz o tom, k čemu dochází v procesu men- toringu mezi univerzitními učiteli a jaké jsou jeho dopady. Data jsou získávána prostřednictvím spolupráce se 3 dvojicemi učitelů z Masarykovy univerzity v Brně za pomoci několika technik sběru dat (audionahrávky setkání, polostruk- turované rozhovory, nestrukturované pozorování a další). Polostrukturované rozhovory zaměřené na zjištění očekávání od vzájemné spolupráce a následné reflektivní rozhovory (s mentorem a menteem zvlášť) představují hlavní datový materiál prezentovaný v tomto příspěvku. Výsledky identifikují zakázku, kterou mentorování učitelé do mentoringu přinášejí a reflexi jejího naplnění. Současně výsledky poukazují na přínosy mentoringu pro mentory i mentorované učitele.
Anotace anglicky
The aim of the research, on which the preliminary analyses of the presented data are based, is to obtain detailed, multiple-source picture of what is happen- ing in the process of mentoring among university teachers and what its effects are. Data are obtained through cooperation with 3 pairs of teachers from Masaryk University in Brno by several data collection techniques (audio recordings of meetings, semi- structured interviews, unstructured observations and others). The main source of data presented in this paper are semi-structured interviews aimed at finding out expectations from mutual cooperationv and subsequent reflective interviews (separately with the mentor and the mentee). The results identify the demand that mentees bring to mentoring and a reflection on its fulfillment. At the same time, the results point to the benefits of mentoring for both mentors and mentees.
Návaznosti
MUNI/A/1430/2021, interní kód MUNázev: Pedagogický rozvoj vysokoškolských učitelů skrze mentoring
Investor: Masarykova univerzita, Pedagogický rozvoj vysokoškolských učitelů skrze mentoring
VytisknoutZobrazeno: 29. 7. 2024 10:59