Mentoring mezi univerzitními učiteli jako cesta k posilování pedagogických kompetencí
NEKARDOVÁ, Barbora. Mentoring mezi univerzitními učiteli jako cesta k posilování pedagogických kompetencí. In XXX. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu. 2022. ISBN 978-80-280-0090-5. |
Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Základní údaje | |
---|---|
Originální název | Mentoring mezi univerzitními učiteli jako cesta k posilování pedagogických kompetencí |
Název česky | Mentoring mezi univerzitními učiteli jako cesta k posilování pedagogických kompetencí |
Název anglicky | Mentoring among university teachers as a way towards strengthening pedagogical competences |
Autoři | NEKARDOVÁ, Barbora. |
Vydání | XXX. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu, 2022. |
Další údaje | |
---|---|
Typ výsledku | Konferenční abstrakt |
Obor | 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems] |
Utajení | není předmětem státního či obchodního tajemství |
WWW | URL |
Organizační jednotka | Filozofická fakulta |
ISBN | 978-80-280-0090-5 |
Klíčová slova česky | vysokoškolští učitelé; rozvoj pedagogických kompetencí; mentoring; polostrukturované rozhovory |
Klíčová slova anglicky | university teachers; development of pedagogical competences; mentoring; semi-structured interviews |
Příznaky | Recenzováno |
Změnil | Změnila: Mgr. Barbora Nekardová, učo 437818. Změněno: 19. 12. 2022 11:39. |
Anotace |
---|
Cílem výzkumu, z něhož vychází předběžné výsledky prezentovaných dat, je získat podrobný a mnoho zdrojový obraz o tom, k čemu dochází v procesu men- toringu mezi univerzitními učiteli a jaké jsou jeho dopady. Data jsou získávána prostřednictvím spolupráce se 3 dvojicemi učitelů z Masarykovy univerzity v Brně za pomoci několika technik sběru dat (audionahrávky setkání, polostruk- turované rozhovory, nestrukturované pozorování a další). Polostrukturované rozhovory zaměřené na zjištění očekávání od vzájemné spolupráce a následné reflektivní rozhovory (s mentorem a menteem zvlášť) představují hlavní datový materiál prezentovaný v tomto příspěvku. Výsledky identifikují zakázku, kterou mentorování učitelé do mentoringu přinášejí a reflexi jejího naplnění. Současně výsledky poukazují na přínosy mentoringu pro mentory i mentorované učitele. |
Anotace česky |
---|
Cílem výzkumu, z něhož vychází předběžné výsledky prezentovaných dat, je získat podrobný a mnoho zdrojový obraz o tom, k čemu dochází v procesu men- toringu mezi univerzitními učiteli a jaké jsou jeho dopady. Data jsou získávána prostřednictvím spolupráce se 3 dvojicemi učitelů z Masarykovy univerzity v Brně za pomoci několika technik sběru dat (audionahrávky setkání, polostruk- turované rozhovory, nestrukturované pozorování a další). Polostrukturované rozhovory zaměřené na zjištění očekávání od vzájemné spolupráce a následné reflektivní rozhovory (s mentorem a menteem zvlášť) představují hlavní datový materiál prezentovaný v tomto příspěvku. Výsledky identifikují zakázku, kterou mentorování učitelé do mentoringu přinášejí a reflexi jejího naplnění. Současně výsledky poukazují na přínosy mentoringu pro mentory i mentorované učitele. |
Anotace anglicky |
---|
The aim of the research, on which the preliminary analyses of the presented data are based, is to obtain detailed, multiple-source picture of what is happen- ing in the process of mentoring among university teachers and what its effects are. Data are obtained through cooperation with 3 pairs of teachers from Masaryk University in Brno by several data collection techniques (audio recordings of meetings, semi- structured interviews, unstructured observations and others). The main source of data presented in this paper are semi-structured interviews aimed at finding out expectations from mutual cooperationv and subsequent reflective interviews (separately with the mentor and the mentee). The results identify the demand that mentees bring to mentoring and a reflection on its fulfillment. At the same time, the results point to the benefits of mentoring for both mentors and mentees. |
Návaznosti | |
---|---|
MUNI/A/1430/2021, interní kód MU | Název: Pedagogický rozvoj vysokoškolských učitelů skrze mentoring |
Investor: Masarykova univerzita, Pedagogický rozvoj vysokoškolských učitelů skrze mentoring |
VytisknoutZobrazeno: 8. 10. 2024 03:47