J 2021

Issues of Trust in the Implementation of Inclusion in Czech Schools.

LAZAROVÁ, Bohumíra a Milan POL

Základní údaje

Originální název

Issues of Trust in the Implementation of Inclusion in Czech Schools.

Autoři

LAZAROVÁ, Bohumíra (203 Česká republika, garant, domácí) a Milan POL (203 Česká republika, domácí)

Vydání

European Education, Taylor & Francis, 2021, 1056-4934

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Velká Británie a Severní Irsko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14210/21:00126592

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

UT WoS

000808162100001

Klíčová slova anglicky

trust; inclusion; Czech Republic; schools

Štítky

Změněno: 3. 4. 2023 16:01, Mgr. et Mgr. Lucie Racyn

Anotace

V originále

This text aims to use qualitative data from three selected primary schools, to show the role that trust plays in the implementation of inclusive education. The data shows that the trust of people in schools in relation to inclusive education plays an important role, which may be inhibited if trust in the system, school leadership, and parents are disrupted.