2021
Issues of Trust in the Implementation of Inclusion in Czech Schools.
LAZAROVÁ, Bohumíra a Milan POLZákladní údaje
Originální název
Issues of Trust in the Implementation of Inclusion in Czech Schools.
Autoři
LAZAROVÁ, Bohumíra (203 Česká republika, garant, domácí) a Milan POL (203 Česká republika, domácí)
Vydání
European Education, Taylor & Francis, 2021, 1056-4934
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele
Velká Británie a Severní Irsko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14210/21:00126592
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
UT WoS
000808162100001
Klíčová slova anglicky
trust; inclusion; Czech Republic; schools
Štítky
Změněno: 3. 4. 2023 16:01, Mgr. et Mgr. Lucie Racyn
Anotace
V originále
This text aims to use qualitative data from three selected primary schools, to show the role that trust plays in the implementation of inclusive education. The data shows that the trust of people in schools in relation to inclusive education plays an important role, which may be inhibited if trust in the system, school leadership, and parents are disrupted.