2023
Czechia
SELUCKÁ, Markéta a Jana MARKOVÁZákladní údaje
Originální název
Czechia
Název česky
Česká republika
Autoři
SELUCKÁ, Markéta (203 Česká republika, garant, domácí) a Jana MARKOVÁ (203 Česká republika)
Vydání
1. vyd. Oxford, The Transformation of Consumer Law and Policy in Europe, od s. 281-296, 16 s. 2023
Nakladatel
Hart Publishing
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
50501 Law
Stát vydavatele
Velká Británie a Severní Irsko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14220/23:00130015
Organizační jednotka
Právnická fakulta
ISBN
978-1-5099-6302-7
Klíčová slova česky
ochrana spotřebitele
Klíčová slova anglicky
consumer protetion
Štítky
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 4. 4. 2024 13:24, Mgr. Petra Georgala
V originále
In this chapter, we examine how Czech consumer law has been transformed over the first two decades of the new millennium. Like other Central and Eastern European countries joining the European Union (EU) in 2004, Czechia (also known as the Czech Republic) underwent significant political and economic transformation after the fall of communism. Although the role of individuals as consumers was already recognised in Communist-era legislation, consumer law was transformed considerably first in the post-Communist era, and subsequently through the implementation of EU consumer legislation into Czech law. The objective of this chapter is to trace this transformation in a number of areas.
Česky
Kapitola v knize pojednává a analyzuje vývoj spotřebitelského práva v České republice od transformace společnosti v 90. letech minulého století do současnosti. Podává tak ucelený přehled např. o vývoji koncepce pojmu "spotřebitel" či záruce za jakost apod.
Návaznosti
MUNI/A/1078/2021, interní kód MU |
|