BIELIK, Miroslav a Lenka ĎULÍKOVÁ. Teorie plánovaného chování jako interpretativní rámec procesu změny inkluzivního vzdělávání. In Konference České asociace pedagogického výzkumu. 2022.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Teorie plánovaného chování jako interpretativní rámec procesu změny inkluzivního vzdělávání
Název anglicky The Theory of Planned Behaviour as an Interpretative Framework for the Process of Change in Inclusive Education
Autoři BIELIK, Miroslav a Lenka ĎULÍKOVÁ.
Vydání Konference České asociace pedagogického výzkumu, 2022.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Klíčová slova česky inkluzivní vzdělávání, teorie plánovaného chování, sociální norma
Klíčová slova anglicky inclusive education, Theory of Planned Behaviour, social norm
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnil: Mgr. Miroslav Bielik, DiS., B.A., učo 439261. Změněno: 8. 9. 2022 16:13.
Anotace
Příspěvek navazuje na projekt GAČR Cesty k inkluzivní škole 21. století: etnografický přístup, který zkoumal mechanismy dobré inkluzivní praxe na ZŠ. V rámci senzitivního teoretizování pro interpretaci pozorovaného dění a pro návrh budoucích intervencí aplikujeme teorii plánovaného chování (TPB). Diskutujeme přesahy principů TPB do konkrétních vzdělávacích situací, do vzdělávacího systému i do situace celé společnosti. Popisujeme vybrané externí aspekty a jejich dopad na chování jednotlivců.
Anotace anglicky
This paper is a follow-up to the GAČR project Pathways to the Inclusive School of the 21st Century: An Ethnographic Approach, which investigated the mechanisms of good inclusive practice in primary schools. In grounded theorising, we apply the Theory of Planned Behavior (TPB) to interpret observed actions and design future interventions. We discuss the implications of principles of TPB for specific educational situations, for the educational system, and society as a whole. We describe selected external aspects and their impact on individual behaviour.
VytisknoutZobrazeno: 28. 7. 2024 12:19