ŠEJNA, Erik. Heterosexismus žáků v nižším sekundárním vzdělávání. Online. Česká asociace pedagogického výzkumu, 2021, s. 273-277. ISBN 978-80-7392-367-9.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Heterosexismus žáků v nižším sekundárním vzdělávání
Název anglicky Heterosexism of Pupils in Lower Secondary Education
Autoři ŠEJNA, Erik.
Vydání od s. 273-277, 5 s. 2021.
Nakladatel Česká asociace pedagogického výzkumu
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání elektronická verze "online"
WWW URL
Organizační jednotka Filozofická fakulta
ISBN 978-80-7392-367-9
Klíčová slova česky postoje k homosexualitě, předsudky k homosexuálům, heterosexismus, diskriminace homosexuálů, homosexualita
Klíčová slova anglicky attitudes towards homosexuality, heterosexism, discrimination against homosexuals, homosexuality
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnil: Mgr. Bc. Libor Juhaňák, Ph.D., učo 217393. Změněno: 22. 1. 2023 19:11.
Anotace
V rámci své diplomové práce jsem na jaře 2019 realizoval výzkum postojů k homosexualitě žáků 8. a 9. tříd na základních školách a tercie a kvarty na víceletých gymnáziích (n = 316). Postoje k homosexualitě byly zahrnuty pod koncept heterosexismu, a tedy společností vštípené ideologie o jediné „správné“ formě sexuality, z níž pak negativní postoje vůči homosexuálům krystalizují. V tomto příspěvku prezentuji výsledky, jež vyplývají z kvantitativního šetření za použití standardizovaných dotazníků a které odpovídají na otázky ohledně současných postojů žáků nižšího sekundárního vzdělávání k homosexualitě. V neposledním řadě rovněž odkryji možné souvislosti těchto postojů s pohlavím, typem navštěvované školy, ročníkem, místem bydliště či náboženským vyznáním.
Anotace anglicky
Within my diploma thesis I conducted a research during spring 2019 concerning attitudes towards homosexuality among pupils in lower‑secondary education. The problematics of attitudes towards homosexuality was described as a fundamental aspect of heterosexism; the instilled ideology from which the negative attitudes towards homosexuality spring. In this paper we analyze data and present results of quantitative research that was conducted to demonstrate the current attitudes towards homosexuality in Czech secondary schools and the light is also shed upon the possible determinants such as age, sex, age, place of living, type of school or faith.
Návaznosti
MUNI/A/1355/2021, interní kód MUNázev: Testová úzkost žáků sekundárního vzdělávání (Akronym: TUŽ)
Investor: Masarykova univerzita, Testová úzkost žáků sekundárního vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 29. 7. 2024 10:59