k 2021

Heterosexismus žáků v nižším sekundárním vzdělávání

ŠEJNA, Erik

Základní údaje

Originální název

Heterosexismus žáků v nižším sekundárním vzdělávání

Název anglicky

Heterosexism of Pupils in Lower Secondary Education

Autoři

Vydání

XXIX. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu, 2021

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

ISBN

978-80-7392-367-9

Klíčová slova česky

postoje k homosexualitě, předsudky k homosexuálům, heterosexismus, diskriminace homosexuálů, homosexualita

Klíčová slova anglicky

attitudes towards homosexuality, heterosexism, discrimination against homosexuals, homosexuality

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 22. 1. 2023 19:10, Mgr. Bc. Libor Juhaňák, Ph.D.

Anotace

V originále

V rámci své diplomové práce jsem na jaře 2019 realizoval výzkum postojů k homosexualitě žáků 8. a 9. tříd na základních školách a tercie a kvarty na víceletých gymnáziích (n = 316). Postoje k homosexualitě byly zahrnuty pod koncept heterosexismu, a tedy společností vštípené ideologie o jediné „správné“ formě sexuality, z níž pak negativní postoje vůči homosexuálům krystalizují. V tomto příspěvku prezentuji výsledky, jež vyplývají z kvantitativního šetření za použití standardizovaných dotazníků a které odpovídají na otázky ohledně současných postojů žáků nižšího sekundárního vzdělávání k homosexualitě. V neposledním řadě rovněž odkryji možné souvislosti těchto postojů s pohlavím, typem navštěvované školy, ročníkem, místem bydliště či náboženským vyznáním.

Anglicky

Within my diploma thesis I conducted a research during spring 2019 concerning attitudes towards homosexuality among pupils in lower‑secondary education. The problematics of attitudes towards homosexuality was described as a fundamental aspect of heterosexism; the instilled ideology from which the negative attitudes towards homosexuality spring. In this paper we analyze data and present results of quantitative research that was conducted to demonstrate the current attitudes towards homosexuality in Czech secondary schools and the light is also shed upon the possible determinants such as age, sex, age, place of living, type of school or faith.

Návaznosti

MUNI/A/1355/2021, interní kód MU
Název: Testová úzkost žáků sekundárního vzdělávání (Akronym: TUŽ)
Investor: Masarykova univerzita, Testová úzkost žáků sekundárního vzdělávání