2021
Heterosexismus žáků v nižším sekundárním vzdělávání
ŠEJNA, ErikZákladní údaje
Originální název
Heterosexismus žáků v nižším sekundárním vzdělávání
Název anglicky
Heterosexism of Pupils in Lower Secondary Education
Autoři
Vydání
XXIX. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu, 2021
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Prezentace na konferencích
Obor
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
ISBN
978-80-7392-367-9
Klíčová slova česky
postoje k homosexualitě, předsudky k homosexuálům, heterosexismus, diskriminace homosexuálů, homosexualita
Klíčová slova anglicky
attitudes towards homosexuality, heterosexism, discrimination against homosexuals, homosexuality
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 22. 1. 2023 19:10, Mgr. Bc. Libor Juhaňák, Ph.D.
V originále
V rámci své diplomové práce jsem na jaře 2019 realizoval výzkum postojů k homosexualitě žáků 8. a 9. tříd na základních školách a tercie a kvarty na víceletých gymnáziích (n = 316). Postoje k homosexualitě byly zahrnuty pod koncept heterosexismu, a tedy společností vštípené ideologie o jediné „správné“ formě sexuality, z níž pak negativní postoje vůči homosexuálům krystalizují. V tomto příspěvku prezentuji výsledky, jež vyplývají z kvantitativního šetření za použití standardizovaných dotazníků a které odpovídají na otázky ohledně současných postojů žáků nižšího sekundárního vzdělávání k homosexualitě. V neposledním řadě rovněž odkryji možné souvislosti těchto postojů s pohlavím, typem navštěvované školy, ročníkem, místem bydliště či náboženským vyznáním.
Anglicky
Within my diploma thesis I conducted a research during spring 2019 concerning attitudes towards homosexuality among pupils in lower‑secondary education. The problematics of attitudes towards homosexuality was described as a fundamental aspect of heterosexism; the instilled ideology from which the negative attitudes towards homosexuality spring. In this paper we analyze data and present results of quantitative research that was conducted to demonstrate the current attitudes towards homosexuality in Czech secondary schools and the light is also shed upon the possible determinants such as age, sex, age, place of living, type of school or faith.
Návaznosti
MUNI/A/1355/2021, interní kód MU |
|