ŠEJNA, Erik. Testová úzkost žáků nižšího sekundárního vzdělávání. Online. In Švaříček, Roman; Voňková, Hana. Sborník příspěvků XXX. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu. Brno: Česká asociace pedagogického výzkumu, 2022, s. 63-66. ISBN 978-80-280-0090-5.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Testová úzkost žáků nižšího sekundárního vzdělávání
Název anglicky Test Anxiety in Lower Secondary Education
Autoři ŠEJNA, Erik (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Brno, Sborník příspěvků XXX. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu, od s. 63-66, 4 s. 2022.
Nakladatel Česká asociace pedagogického výzkumu
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání elektronická verze "online"
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14210/22:00126638
Organizační jednotka Filozofická fakulta
ISBN 978-80-280-0090-5
Klíčová slova česky testová úzkost; testový strach; strach ve škole; školní strach
Klíčová slova anglicky Test Anxiety; School Anxiety; Fear of Failure; Fear at school
Štítky rivok
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Tereza Schwarzová Matýsová, učo 146481. Změněno: 7. 3. 2023 11:24.
Anotace
Testová úzkost představuje mezinárodně rozšířený koncept zahrnující emocionální, fyziologickou, kognitivní a behaviorální reakci na situace testového charakteru, ve které je jedincův výkon hodnocen. Přemíra testového strachu u žáků má za následek dlouhodobé snížení výkonu ve škole, zhoršení vzdělávacích výsledků, podstatný pokles žákovy sebedůvěry a sebehodnocení, a nebo také záškoláctví. Rozsáhleji však tato problematika na území České republiky zkoumána nebyla. Výzkum si tedy klade za cíl zjistit, do jaké míry se žáci nižšího sekundárního vzdělávání potýkají s testovým strachem a jak významně tento strach koreluje s jejich vnímanou self-efficacy, vzdělávacími výsledky, vnímanou sociální úzkostí, třídním klimatem a jejich demografickými údaji. Následujícím cílem výzkumu bude rovněž adaptovat zahraniční škálu Children Test Anxiety Scale a otestovat ji její použití pro populaci českých žáků. Jelikož sběr dat proběhne v září 2022, na konferenci bude prezentována finální podoba metodologie otestovaná pilotáží.
Anotace anglicky
Test Anxiety represents an internationally recognised phenomenon involving emotional, physiological, cognitive and behavioural reaction to different test situations in which the pupil’s performance is being evaluated. The excess of TA can result in long-term decrease of pupil’s performance at school, lower grade a significant impact on pupil’s self-efficacy and well-being, as well as truancy. As regards Czech schools, the TA has not yet been widely tested and analysed. Our research thus aims at discovering the level of pupils’ TA in lower-secondary education and clarify the role of its determinants such as educational results,social anxiety, self-efficacy, class climate or demographic characteristics of respondents. For the purpose of follow-up research, the Children Test Anxiety Scale shall be adapted and tested on the population of Czech pupils. Since the data collection will take place in September 2022, the final shape of methodology, as tested by piloting, will be presented at the conference.
Návaznosti
MUNI/A/1355/2021, interní kód MUNázev: Testová úzkost žáků sekundárního vzdělávání (Akronym: TUŽ)
Investor: Masarykova univerzita, Testová úzkost žáků sekundárního vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 29. 7. 2024 01:18